B 3 - Modellbygge i tiden

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

B 3 - Modellbygge i tiden

Inlägg av Mats Averkvist »

Jag tänkte att jag äntligen skulle ta mig i kragen och beställa ett konverteringset för att få "riktiga" motorer till B 3.
Så visad det sig att Modelimex har rea 30% på en passande utgåva av dessa... Perfekt! :lol:

Bild
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: B 3 - Modellbygge i tiden

Inlägg av Stellan »

Coronan?
Stellan Schroeder Englund
kai
Inlägg: 946
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: B 3 - Modellbygge i tiden

Inlägg av kai »

Planet användes för studier av solförmörkelsen 1945 och då var uppenbarligen forskarna, som alltid, intresserade av hur solcoronan betedde sig.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: B 3 - Modellbygge i tiden

Inlägg av Stellan »

Jo, jag vill minnas att jag sett den tidigare men intressant timing i dessa dagar.
Stellan Schroeder Englund
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: B 3 - Modellbygge i tiden

Inlägg av Björn B »

Jag såg ett bygge på Britmodeller och blev inte så imponerad över vad som skrevs om passformen. Jag tänkte använda en sats med stjärnmotorer till min diesel-airliner men jag har ingen lust att först förlänga stjärten och sedan bråka med resin som inte passar. Nu var bygget på Britmodeler en civil kärra men jag misstänker att många delar är samma i satserna.
Skriv svar