Mig-21?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Nicklas Karlén
Inlägg: 879
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Mig-21?

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jag blottar min okunskap runt ryska flygplan :oops: . OM man skulle få för sig att bygga en Mig 21 i 1/48, vilken ska man välja då? Jag skulle kunna tänka mig att bygga en Mig 21 som flygvapnet ev. kunde komma i kontakt med under incidentberedskap över Östersjön. Jag har noll koll på versioner eller märkning så inputs skulle vara trevligt.

/Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Mig-21?

Inlägg av Urban Gardini »

Eduard har nästan alla versioner och är dessutom de bästa på marknaden i 1:48
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Michael
Inlägg: 138
Blev medlem: 31 jan 2012, 17:02
Ort: Helsingfors, Finland

Re: Mig-21?

Inlägg av Michael »

Om du vill bygga en MiG-21F13 eller en tvåsitsare så är det trumpeter.
I anda fall är det Eduard som gäller.

Michael
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Mig-21?

Inlägg av Anders.Edblad »

Här är ett tips på en Mig-21 som garanterat var i kontakt med incidentberedskapen. I Svensk Flyghistorisk tidskrift Nr 3, 2019 är det en intressant artikel skriven av Lennart Andersson om när två Östtyska Mig-21or tog en tur över skåne och möttes av ett par Draken plan. Det ena av de Östtyska planen var en Mig-21M från Jagdfliegergeschwader JG-7 i Drewitz.

Anders E
Skriv svar