Förbättring Typhoon-raketer

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Förbättring Typhoon-raketer

Inlägg av Anders.Edblad »

Elastisk tråd är inte lätt att limma när den ska träs in i ett hål. Jag brukar borra ett 0,3mm hål och trär tråden genom ett rör med diametern 0,3mm. Albion Alloys har såna rör. För att undvika lim på kroppen limmar jag inte röret när jag stoppar in det i det borrade hålet. Lite pilligt men det brukar bli bra.

Anders E
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Förbättring Typhoon-raketer

Inlägg av magnusf »

Ska du ha en kontakt som dinglar i änden på kabeln så skulle jag bara sätta dit en dutt lim som får torka och sedan måla svart!

Hälsningar Magnus
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Förbättring Typhoon-raketer

Inlägg av magnusf »

Det är nästan omöjligt att se hur rälsen såg ut på bilder, de är ofta skuggade. Däremot så kan du skita ner raketerna, de förvarades ofta ute och tittar man på bilder så är de ofta smutsiga i största allmänhet. Samma sak gäller bomber som också gärna förvarades utomhus av säkerhetsskäl. Jag har någon gång sett bilder på en jättestapel med raketer under kamonät, antagligen från Normandie - rökning förbjuden utan tvekan!

Bild H.M. THE KING SEES ROCKET TYPHOONS. © IWM (CH 13239) IWM Non Commercial License
Rent och snyggt men maskinen är nog knappt använd heller...

Bild ROCKET FIRING TYPHOONS : For story see CH.13501. © IWM (CH 13503) IWM Non Commercial License
Montering av raketer i det fria!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar