Wingnut wings har stängt för gott :-(

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Thomas H
Inlägg: 87
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:47

Wingnut wings har stängt för gott :-(

Inlägg av Thomas H »

Det har ryktats ett tag nu att Wingnut wings haft problem, enl Hyperscale idag så är det nu definitivt kört, hoppas nån tar över formarna nån gång i framtiden. Jag kommer att sakna deras lådor helt klart.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Wingnut wings har stängt för gott :-(

Inlägg av magnusf »

Otroligt trist! Modellerna föll inte inom mitt intresseområde men jag har ändå njutit av andras byggen och beundrat modellerna som sådana!

Allt är dock inte nattsvart: formarna är det som representerar ett värde i företaget och de kommer givetvis finnas kvar, antingen i något slags företagsrekonstruktion eller så kommer de att säljas av (i likhet med formarna från till exempel ESCI eller Accurate Miniatures) till andra tillverkare. En dröm vore att Eduard köpte allt på ett bräde :) ! Däremot så mister vi ju alla framtida modeller från dem, antagligen inkluderande Lancastern som jag planerat att köpa "bara för att".

Hälsningar

Magnus
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Wingnut wings har stängt för gott :-(

Inlägg av Lerxzt »

Alltid trist när företag försvinner. Har alltid tyckt deras modeller har haft en "high quality" stämpel och de byggen av Wingnut modeller jag sett har alla varit imponerande byggen. De befintliga modellerna kommer säkerligen reboxas under nytt flagg någon gång framöver.

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Spad16
Inlägg: 314
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Wingnut wings har stängt för gott :-(

Inlägg av Spad16 »

Skriv svar