I want to build J30 and have some questions

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Ami
Inlägg: 9
Blev medlem: 17 jun 2012, 15:25

I want to build J30 and have some questions

Inlägg av Ami »

Hi, new to this forum, some one may know me from Finnish Model Expo, but now to questions:

First, as I made search of J30 on this forum I ran to information that Maestro has more correct nose than AlleyCat. I have AlleyCat set and it has quite nice bits for interior, hub for four bladed prop+ that extra blade. Now should I buy Maestro nose or can I fix AlleyCat nose with reasonable amount of work?
Secondly I saw from pictures that there is something under both wings, what it is and do you have measurements for it?

Best Regards
Ami from Finland

PS. Although I wrote questions in English you can answer in Swedish too
PS2. Yes I know, as a Finn I shouldn't tackle Swedish planes :lol:
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: I want to build J30 and have some questions

Inlägg av Björn Fransson »

Ami skrev:Hi, new to this forum, some one may know me from Finnish Model Expo, but now to questions:

Secondly I saw from pictures that there is something under both wings, what it is and do you have measurements for it? :
Menar du det som syns under vingen på den här bilden?

Bild

Det är fästen för fälltankar som fanns monterade på många J 30, även om fälltankarna aldrig användes i Sverige. Men om du inte vill ha med dem, måste du inte. De användes inte på alla.
Ami skrev:PS2. Yes I know, as a Finn I shouldn't tackle Swedish planes :lol :
Du är modig! Jag gissar att du aldrig kan visa dem för dina vänner! :D
Ami
Inlägg: 9
Blev medlem: 17 jun 2012, 15:25

Re: I want to build J30 and have some questions

Inlägg av Ami »

Björn, tack för svaret
Jag har förstod att två första Mosquitos kom till Sverige målad aluminium som bilden visar. Var de övermålad senare eller var de aluminium hela tjänstetiden?

Min försök att skriva svenska, jag lovar inte göra det längre

Ami
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: I want to build J30 and have some questions

Inlägg av Robin Nilsson »

Det finns svenskar som skriver sämre svenska så det behöver
du inte skämmas för ;-)
Skriv svar