Airfix Buccaneer New Tool 1/72

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Airfix Buccaneer New Tool 1/72

Inlägg av Fenix »

Jag såg att Airfix har kommit ut med en ny Hawker/Siddely Buccaneer i veckan eller om det var förra veckan någon som har hunnit "provbygga" den än om ja hur var den att bygga och slår den den gamla Buccaneer (Den enda Buccaneer som jag byggt i 1/72) och hur står den sig mot andra tillverkares Buccaneers?
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Airfix Buccaneer New Tool 1/72

Inlägg av magnusf »

Jag har inte byggt den men den var byggd i senaste Airfix magazine. Vill du bygga en Buccaneer så ska du bygga Airfix nya, det råder ingen som helst tvekan om det! (Alternativen är väl främst Matchbox och Airfix gamla och ingen av dessa var speciellt bra hur man än ser på det.)

Hälsningar

Magnus
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Airfix Buccaneer New Tool 1/72

Inlägg av Urban Gardini »

Har inte sett den ännu in the flesh men det är en fin modell och för närvarande den bästa på marknaden om man ska bygga en Buccaneer. Men Airfix har haft problem med gjutningen av den och det har varit en hel del klagomål om "short shot" gjutningar så kontrollera gjutstammarna ordentligt på en gång vid köp.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Frasse
Inlägg: 182
Blev medlem: 12 okt 2015, 20:57
Namn: Göran Fransson
Ort: Silverdalen

Re: Airfix Buccaneer New Tool 1/72

Inlägg av Frasse »

Det finns en byggtråd på Britmodeler just nu. Göran
Paint it black ! :twisted:
Skriv svar