Skidor med omnejd J 11

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
AndersN

Skidor med omnejd J 11

Inlägg av AndersN »

Hej
Sitter emellanåt och fnular på ett par skidor till J 11 i 48.

Är det någon som har ritningar eller bra bilder på sporrskidan? Jag har J 11 av Forslund och Mushrooms CR.42 bok.
Och området ovanför sporrskidan? Varför var det målat rött? Var det röd primer av någon anledning?
Edit: Nej det var inte rött, det var läder, inget annat.
Bild

Anders
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Skidor med omnejd J 11

Inlägg av bergwall »

Tjena,
Jag vet inte om du har haft kontakt med en annan kille med samma förnamn som du, jag har tidigare luftat ämnet med honom och det kanske med lite tur finns en sporrskida till J 11 på Arlandamuseet. De hade i alla fall huvudställsskidorna till den J 11 som bärgades ur en sjö utanför Kiruna och med lite tur så borde sporrskidan också finnas. De låg i det blåvita tältförrådet bakom museet runt 2008, de var i ganska dåligt skick men om sporrskidan finns borde den duga att mäta på.

Det kan bero på vem man frågar om hjälp där ute, om man får tag i rätt person så är de verkligen hjälpsamma och det kanske är dags att göra det nu innan allt försvinner (ja vart, är det någon som vet?).

Hälsningar
Robert
AndersN

Re: Skidor med omnejd J 11

Inlägg av AndersN »

Tja!
Jo du har varit här å druckit kaffe ett par ggr :)

Jag har mailat Arlandasamlingarna, men "de kan inte hjälpa mig". Vet inte om det betyder att de trodde att de skulle göra jobbet åt mig eller om de inte har några skidor kvar?

Anders
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Skidor med omnejd J 11

Inlägg av bergwall »

Ah.. ok!

Jag ska göra ett försök att dra i lite trådar. Förmodligen var det nog "fel" person som svarade dig. Men de kanske har annat att tänka på just nu.

Hälsningar
Robert
Skriv svar