Bassar i M59

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Nicklas Karlén
Inlägg: 880
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Bassar i M59

Inlägg av Nicklas Karlén »

Figurer är inte mitt favorit objekt men de fyller en funktion som tillbehör till en modell i alla fall.
Jag skulle vilja ha ett par svenska soldater i uniform M 59 byxor med skjorta och stridssele 59 och stålhjälm, helst med motorglasögon, en stående och en eller två i sittande ställning i ett fordon allt i skala 1/35.

Vad kan vara bästa utgångs material för detta?

Kanske har jag läst om detta i tidningen Soldat och teknik men jag är inte säker.

/Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Horrocks
Inlägg: 382
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: Bassar i M59

Inlägg av Horrocks »

Jo, det finns en artikel i SoT om konvertering. Har inte numret tillgängligt just nu, men har ett vagt minne av att man utgick från någon Luftwaffeinfanterist. Det var ganska stor konvertering om jag minns rätt.
Calle W
Inlägg: 40
Blev medlem: 30 jan 2014, 21:03

Re: Bassar i M59

Inlägg av Calle W »

I Allt om Hobby nr 5/2015 finns en liten beskrivning i samband med att VW T3 med dubbelhytt byggdes.
Nicklas Karlén
Inlägg: 880
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Bassar i M59

Inlägg av Nicklas Karlén »

Det är möjligt att jag kanske har det numret. Jag får rota lite i högarna.

Tack för hjälpen.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Horrocks
Inlägg: 382
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: Bassar i M59

Inlägg av Horrocks »

Hittade artikeln i SoT - den är i nr 5 2013.
Skriv svar