bästa affären att köpa plasticard från

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

bästa affären att köpa plasticard från

Inlägg av Fenix »

Vilken affär är bäst att köpa plasticard (förlåt om det är felstavat) från? Webbshop eller i Östergötland spelar ingen roll.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: bästa affären att köpa plasticard från

Inlägg av Lennart 12 »

Rebell Hobby, och Alfa Hobby. Max tillhanda håller Rabouesch , 330x 225 mm ark bl.a . //Lennart
Hokey
Inlägg: 86
Blev medlem: 28 jan 2012, 00:25

Re: bästa affären att köpa plasticard från

Inlägg av Hokey »

Behöver man större ark och kan klara sig med lite tjockare plast (>1mm) är det en bra idé att vända sig till firmor som tillverkar reklamskyltar.

Själv fick jag tag i drygt 2 kvadratmeter 1mm plasticard till priset av ett bidrag till fikabordet (en kardemummalängd) för ett par år sen. Priset kanske har stigit men ska bli bra mycket högre för att komma ikapp hobbybutikerna.

/H
Allbann
Inlägg: 34
Blev medlem: 08 jan 2013, 12:37
Namn: Mikael Sjöberg

Re: bästa affären att köpa plasticard från

Inlägg av Allbann »

Plexiglasbutiken brukar jag handla av.

https://www.plexiglasbutiken.se/webshop ... polystyren
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: bästa affären att köpa plasticard från

Inlägg av Janne Nilsson »

Jag handlar mycket från MJ Hobby.
Som även har flera olika profiler som är bra att ha. Speciellt tunna strips som är svåra att skära till få bra.
Har även en hel del användbara mönstrade ark.
https://www.mjhobby.se/
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: bästa affären att köpa plasticard från

Inlägg av Fenix »

Jag behöver det för jag funderar på att göra ett spartanskt hangardeck till min CVN-65 Enterprise i 1/350 så jag vet inte tjocklek och hur mycket jag behöver. Någon som kan ge mig några förslag på tjocklek och hur mycket jag behöver tänkte ha 1 hiss på vardera sida öppen därför jag tror inte alla planen får plats på Flightdeck. Tack för de svaren jag redan fått.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Skriv svar