Bygghelg - kommer fler vara på plats redan på fredag?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
EMP
Inlägg: 203
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Bygghelg - kommer fler vara på plats redan på fredag?

Inlägg av EMP »

Hej allihopa!

Det börjar ju närma sig IPMS Östergötlands bygghelg med stormsteg (Jippi! :D). Tänkte därför höra om det är fler som ska delta som kommer att bo på Scandic Väst och som dyker upp redan på fredag? I så fall hade det ju varit roligt att träffas och prata redan då :)

/Emma

P.S. Osäker på om tråden ska vara här eller i Off-Topic. Flytta gärna på den om den hamnat tokigt :)
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Bygghelg - kommer fler vara på plats redan på fredag?

Inlägg av Andre B. »

Hade varit roligt. Rädd att det ligger fel i tid och avstånd för mig men kanske kommer jag loss. Hoppas att alla får en trevlig helg i vilket fall! :)

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
hanfeh
Inlägg: 601
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:08
Namn: Hans Fehrnström
Ort: Enskede
Kontakt:

Re: Bygghelg - kommer fler vara på plats redan på fredag?

Inlägg av hanfeh »

Kommer först på lördag, men har nattkvarter på Scandic Väst.
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Michael
Inlägg: 138
Blev medlem: 31 jan 2012, 17:02
Ort: Helsingfors, Finland

Re: Bygghelg - kommer fler vara på plats redan på fredag?

Inlägg av Michael »

Kommer på plats redan på fredagen.

Michael
Jan Gaude
Inlägg: 554
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Bygghelg - kommer fler vara på plats redan på fredag?

Inlägg av Jan Gaude »

Björn Eriksson och jag kommer till Scandic Väst på Fredag. Bjarne har också tänkt komma dit då.
EMP
Inlägg: 203
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Bygghelg - kommer fler vara på plats redan på fredag?

Inlägg av EMP »

Vad roligt! Jag gissar att jag kommer dyka upp framåt kvällen (17-18 tiden kanske).

Jag gör som så att jag sätter mig nere i krokarna kring receptionen och är det någon mer som känner för att prata en stund så kan vi ju ses där.

/Emma
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Re: Bygghelg - kommer fler vara på plats redan på fredag?

Inlägg av Tobbe »

Fredag passerade redan i förra veckan och bygghelgen är nu över. Vi lockade runt 40 byggare och ett oräkneligt antal besökare som nyfiket tittade vad vi gjorde runt byggborden. På lördagen var det 4/5 som är den internationella Star Wars dagen, dagen till ära hade vi en R2-D2 som for omkring i lokalen och livade upp stämningen ganska rejält. Hur mycket som byggdes vågar jag inte gissa men antagligen pratades det betydligt mer byggare emellan.

Jag vill rikta ett stort TACK till alla som kom till Flygvapenmuseum och IPMS Östergötlands bygghelgen! Det var jätteroligt att träffa er alla och se all den kreativitet som ni för med er var ni än kommer.

Hoppas vi ses nästa år igen
Tobbe
Skriv svar