Der Sockelshop

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Der Sockelshop

Inlägg av Plasticbattle »

Ordered from them after they opened. Wanted one item but ordered three to spread the P&P costs. Sent with DHL and got damaged on the way to Sweden. He contacted me as they had no stock left of some items so I only got one item of the three ... and not the one I wanted. He sent via normal post which cost a fraction of what I paid, plus sent some euros in cash for the others items. The item that I got was Hussar wheels and when I investigated them, had three back wheel and 1 front wheel ( instead of 2 and 2). So out a lot of money for totally shit service and a very unreasonable person at the other end of the e-mails. Would not buy from today under any circumstances. :geek:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
commander
Inlägg: 128
Blev medlem: 18 feb 2012, 11:49
Namn: Andreas Agensjö
Ort: Kungsängen

Re: Der Sockelshop

Inlägg av commander »

Fråga säljaren om dom har kombinerat porto. 9,9 av 8 har det. Inte alltid det slås samman automatiskt

/Andreas
Björn H
Inlägg: 213
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Re: Der Sockelshop

Inlägg av Björn H »

Hej,

Sockelshop är kanon! Välj DHL i st för UPS! Jag har en leverans i faggorna. Jag beställde på kvällen den 4:e och nu är grejerna i Toftanäs/Malmö, förväntad leverans med kurir i morgon!

//Björn H
Stefan Blomberg
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 sep 2017, 12:46
Namn: Stefan Blomberg

Re: Der Sockelshop

Inlägg av Stefan Blomberg »

Jag tar mig ett nytt nappatag med det här i morgon, det finns ju faktiskt rejält med alternativ därute nu. Och som du skrev Andreas så bör ju ett sammanslaget porto vara det rimliga, i alla fall när det bara gäller ultralätta småprylar.

/Stefan
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Der Sockelshop

Inlägg av Plasticbattle »

Many of the larger European companys have a minimum P&P cost, no matter what you order. The French companies especially. The British companies are much better, and only charge actual post costs. :geek:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Der Sockelshop

Inlägg av Lerxzt »

Sockelshop har förutom saftig frakt ganska bra påslag på produkterna. Bra och snabb leverans dock. Har även fått det jag beställt, och ibland även någon present de skickar med. Polska modellshoppar är lite billigare men billigast brukar vara att beställa från tillverkaren direkt om de erbjuder detta (inom EU).

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
rogerjo1
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 mar 2015, 17:24
Namn: Roger johansson

Re: Der Sockelshop

Inlägg av rogerjo1 »

Välj dhl som frakt alternativ, kostar 14€ eller gjorde åtminstånde det i december, kanonsnabb leverans från dom, från det jag lagt ordern så får jag det hemkört till dörren på 3 -4 dagar, och det slår dom flesta svenska ställen.. rekomenderar dom jätte mycket.. och så vidare dyrare tycker jag dom inte är, så länge som du inte jämför med hong kong/ china men då får du ju lägga till moms på det och postens utsugar avgifter...
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Der Sockelshop

Inlägg av Urban Gardini »

Der Sockelshop är väl ok och det finns definitivt de som är värre. Testa MBK Modellbau Koenig så får du se...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
daneri
Inlägg: 88
Blev medlem: 11 feb 2015, 07:53
Namn: Dan Eriksson

Re: Der Sockelshop

Inlägg av daneri »

Ett litet sidospår kanske. Eftersom jag inte hittade AMG:s Hawker Hart 1/48 någon annanstans, beslutade jag mig för prova något nytt och beställa den från Ukraina.
Pengarna drogs 21/1, paketet skickades 23/1. Till en kostnad av 663:- fördelat på 443:- för modellen, 130:- för frakt samt 90:- i tullen.
Det tog en vecka från det jag betalade tullen tills jag hade den hemma. Paketet kom fram idag 8/2. Förutom tiden det tog, var det ok tycker jag. Från Polen har frakten varit jämförbar men det har så klart gått betydligt snabbare. Från tyskarna ni nämner har leveranstiden varit ännu något snabbare än den polska men till betydligt dyrare frakt. Har t.ex. betalat 100:- i porto för ett vanligt kuvert med dekaler i. Min egen lilla slutsats är, har man bråttom får man vara beredd att betala mer. Jag saknar affärerna. Även Lekhuset i Norrköping har numera förfallit vad gäller hobbysidan. Den lilla Hobbyhörnan vid Drottninggatan still going strong. Den är snart unik.
/Dan
rogerjo1
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 mar 2015, 17:24
Namn: Roger johansson

Re: Der Sockelshop

Inlägg av rogerjo1 »

Urban Gardini skrev: 07 feb 2019, 22:00 Der Sockelshop är väl ok och det finns definitivt de som är värre. Testa MBK Modellbau Koenig så får du se...
Mbk Modellbau koenig är väl ännu bättre ? Mer saker, ännu billigare frakt 12 Euro med dhl eller fraktfritt från 150€ , skickar alltid dagen efter och leverans hem till dörren inom 2-3 dagar.. och tycker inte dom är så mycket dyrare, självklart frinns det billigare saker på andra ställen, men även dyrare.. fungerat perfekt alla 15 gånger jag skickat efter från dom..
Skriv svar