Der Sockelshop

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Stefan Blomberg
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 sep 2017, 12:46
Namn: Stefan Blomberg

Der Sockelshop

Inlägg av Stefan Blomberg »

Jag satt just glad i hågen och skulle för första gången beställa lite grejer från Der Sockelshop. Grejerna väger noll och ingenting och tar väl inget utrymme heller. När det var dags att summera var det slut på det roliga, frakt på nästan 200 kr, hoppsan! Ärligt talat; va f-n? Finns det billigare alternativ tro?
/Stefan
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Der Sockelshop

Inlägg av Mats Averkvist »

Det är för att de skickar med UPS - ett av värdens sämsta och dyraste fraktbolag.
Stefan Blomberg
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 sep 2017, 12:46
Namn: Stefan Blomberg

Re: Der Sockelshop

Inlägg av Stefan Blomberg »

Hm, ja det bolaget har jag inte den bästa erfarenheten av. Trist då utbud och leveranstid såg så bra ut.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Der Sockelshop

Inlägg av Björn B »

Det är ganska dyrt med porto rent allmänt numera. Jag tänkte beställa ett dekalark från USA. $30 i frakt för ett ark som kostar $5 gjorde att det inte blev någon affär.
Internethandeln har ökat och gjort att fysiska affärer försvinner. Nu verkar fraktarna upptäckt detta och kan tjäna på detta och höja priset.
Jaha så Socketshop gör samma sak som Aviation Megastore. Erbjuder frakt som gör att man struntar i att beställa.
Horrocks
Inlägg: 382
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: Der Sockelshop

Inlägg av Horrocks »

Hannants brukar ha billigare fraktalternativ om man väljer icke spårbar sändning med Royal Mail (sist landade det på ca 75SEK). Väljer man spårbar frakt hamnar man nästan på samma kostnad som Sockelshop.
commander
Inlägg: 129
Blev medlem: 18 feb 2012, 11:49
Namn: Andreas Agensjö
Ort: Kungsängen

Re: Der Sockelshop

Inlägg av commander »

Köp grejerna via Ebay ist?! Varför betala betydligt mer för prylarna från nån större webbutik? Finns massor av handlare som har det mesta samt frakter som snarare uppmuntrar än demoraliserar...

/Andreas
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Der Sockelshop

Inlägg av Björn B »

Det är många på Ebay som har höga fraktkostnader numera.
commander
Inlägg: 129
Blev medlem: 18 feb 2012, 11:49
Namn: Andreas Agensjö
Ort: Kungsängen

Re: Der Sockelshop

Inlägg av commander »

Och minst lika många som inte har det
Stefan Blomberg
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 sep 2017, 12:46
Namn: Stefan Blomberg

Re: Der Sockelshop

Inlägg av Stefan Blomberg »

Jag var just in och kikade på Ebay. Ett klart alternativ men ändå lite märkligt i ett fall då de två miniprodukterna fick portot pålagt för var och en i summeringen, det kan väl knappast vara rimligt?
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Der Sockelshop

Inlägg av Andre B. »

Hannant's är ok än så länge att beställa från. Men jag aktar mig från att beställa från USA. Och att frakten kostar mer än varan när det gäller exempelvis dekaler känns sådär. Det handlar ju närmast om brev och inte paket...

/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar