Sk 11

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
blytung
Inlägg: 40
Blev medlem: 18 jan 2015, 16:41
Namn: Peter berglund

Sk 11

Inlägg av blytung »

Hej !
Vet någon här vilka olka målningar det fanns på sk11 i flygvapnet ?
Har hittat svart/orange, gul/röd, silver
Kora säljer dekaler till en hel grön med blå undersida har dock aldrig sett bilder på en riktig sådan .
Har jag glömt någon målning ?
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sk 11

Inlägg av Stellan »

Denna ja...https://www.lfmodels.com/index.php?main ... ts_id=1746

Tror jag aldrig sett dylik målning och märkning. Vore ganska intressant att veta varifrån det kommer ifrån. Vit flottiljsiffra...? Det finns ju alltid undantag som dyker upp dock.

I övrigt tror jag att du har rätt med de tre målningsalternativen. Kombinera det med de olika märkningsalternativen så har du att göra ett tag. Vi väntar fortfarande på att Airfix skalar upp sin Tiger Moth till 1/48 eller varför inte 32 och 24 så klassisk och brittisk den är.
Stellan Schroeder Englund
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sk 11

Inlägg av Björn B »

Tittade på en bild av F16-7 i SFF-arkivet och min första tanke var att där är ju den grön/blå från dekalarket men sedan känner jag att det troligen är en feltolkning av svartvita bilder. Det är nog svart-orange dom ska vara.
blytung
Inlägg: 40
Blev medlem: 18 jan 2015, 16:41
Namn: Peter berglund

Re: Sk 11

Inlägg av blytung »

Ja att Airfix inte har en vettig Tiger Moth i 1/48
Är för mig helt obegripligt
Finns ju så otroligt måga alternativ på målning
Och var enda pilot i Raf under ww2 har väll timmar i en sådan
Men jag får väll fotsätta att tjata på dem
Och hoppas på att bli bönhörd
Skriv svar