Kingkit

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
RobertD
Inlägg: 46
Blev medlem: 24 jul 2012, 10:53

Kingkit

Inlägg av RobertD »

Hej,
Någon som har handlat från Kingkit? Vad har ni för erfarenheter, ex. leveranstider, prisbild mm?
Mvh
Robert D
Spad16
Inlägg: 314
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Kingkit

Inlägg av Spad16 »

Funkade bra för några år sedan.
/Neil
Rickard Malmborg
Inlägg: 279
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Re: Kingkit

Inlägg av Rickard Malmborg »

Jag har samma erfarenhet, det funkar bra och jag upplever priserna som klart konkurrenskraftiga.
Sedan kan man ju hitta en del lite udda och annorlunda grejer his KingKit (precis som hos Hobbybokhandeln).
Vill minnas att betalningsfunktionen på hemsidan inte är lika smidig som tex Hannants dock men vad gör väl det! :-)

Mvh
Rickard
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Kingkit

Inlägg av Stellan »

Lätt att handla på sig mer än man behöver. Bra referenssida för andrahandsmarknaden.
Stellan Schroeder Englund
RobertD
Inlägg: 46
Blev medlem: 24 jul 2012, 10:53

Re: Kingkit

Inlägg av RobertD »

Fint! Tack för svaren. Då blir det en beställning ikväll :)
Ha det gott.
RobertD
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Kingkit

Inlägg av Andre B. »

Kan bara instämma. Fick hem en Matchbox P-51D Mustang i våras för ett mycket bra pris och det tog mindre än en vecka att få hem den

Fast innan jag beställer från King Kit så brukar jag se efter vad Hobbybokhandeln har hemma. Priserna där är väldigt bra med allt som oftast.

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar