SAAB B-17 i 1/48 från Tarangus

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

SAAB B-17 i 1/48 från Tarangus

Inlägg av Fenix »

Jag såg i mitt nyhetsbrev från Rebell Hobby att Tarangus släpper en Saab B-17 i 1/48 och Viggen i 1/72 i höst. Jag hoppas verkligen Tarangus gör en 1/72 version av Saab B-17 längre fram för Marivox B-17 är inte rolig att bygga jag har skjutet upp bygget av den flera gånger precis som jag skjutit upp bygget av Marivox SK-60
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: SAAB B-17 i 1/48 från Tarangus

Inlägg av Andre B. »

Vad är det som gör Marivox utgåva av B-17 inte rolig att bygga? Har alltid haft uppfattningen att det varit en förhållandevis bra modell...

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: SAAB B-17 i 1/48 från Tarangus

Inlägg av Fenix »

Jag har problem att få ihop den snyggt jag har redan "avverkat" en som inte vart bra när jag byggde upp den.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
daneri
Inlägg: 88
Blev medlem: 11 feb 2015, 07:53
Namn: Dan Eriksson

Re: SAAB B-17 i 1/48 från Tarangus

Inlägg av daneri »

Goda nyheter! Ännu en F4 kärra! Man får väl hoppas på en B5 eller B4 då nästa gång. Någon som vet vilken version av
B17? Hoppas lådan innehåller valfri motor.
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: SAAB B-17 i 1/48 från Tarangus

Inlägg av Fenix »

Konstigt nog så kunde jag inte hitta någon info om B-17 på Tarangus hemsida så antingen har dom inte påbörjat den än eller så vill de hålla den hemlig tillsvidare. Kan även vara jag som är blind :mrgreen:
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: SAAB B-17 i 1/48 från Tarangus

Inlägg av Björn Fransson »

Tarangus och Rebell Hobby är ju delvis samma företag, så det är nog bara så att de inte hunnit lägga ut det på hemsidan ännu. Så det som står i nyhetsbrevet är garanterat det som gäller.

Och vi hoppas att de tar fram masker för fönstren också... :) Men modellen är ett givet köp, såklart!
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: SAAB B-17 i 1/48 från Tarangus

Inlägg av Andre B. »

Det där med masker för fönstren tycker jag är ett mycket bra förslag. Tycker lite att det är något givet i lådan till en modell idag liksom hängslen och bälten till förarstolen...

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
daneri
Inlägg: 88
Blev medlem: 11 feb 2015, 07:53
Namn: Dan Eriksson

Re: SAAB B-17 i 1/48 från Tarangus

Inlägg av daneri »

Inget nytt om B17? Inga rykten alls? Längtan här är ganska stor! Större än tålamodet i alla fall. Det är ju inte så att det saknas obyggda objekt i garderoben och halvfärdiga på bordet, men det här känns lite speciellt. Något man skulle dra igång med direkt. Tänk en med Storsjöodjuret på sidan och besättning i vinterpäls!
/Dan
daneri
Inlägg: 88
Blev medlem: 11 feb 2015, 07:53
Namn: Dan Eriksson

Re: SAAB B-17 i 1/48 från Tarangus

Inlägg av daneri »

Senaste nytt är att vi har den innan sommaren. Med mycket stor sannolikhet, nästan så det är sant.
/Dan
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: SAAB B-17 i 1/48 från Tarangus

Inlägg av Björn Fransson »

Härligt! Hoppas även på målningsmasker för huven... 😊
Skriv svar