Filter

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
daneri
Inlägg: 88
Blev medlem: 11 feb 2015, 07:53
Namn: Dan Eriksson

Filter

Inlägg av daneri »

Vad använder ni när ni lägger filter på era militärfordon? Blandar ni eget eller föredrar ni något speciellt märke?
marcusjohnson717
Inlägg: 68
Blev medlem: 28 jan 2012, 18:00
Namn: Marcus Johnson
Ort: Moholm

Re: Filter

Inlägg av marcusjohnson717 »

Jag gillar Ammo of MIg´s filter och de finns i en massa kulörer. Sen om det inte skulle passa så tar jag deras oilbrusher och späder den kraftigt. Sen händer det att jag kör typ smoke eller tan från Tamiya väl utspätt i sprutan.

//Marcus
daneri
Inlägg: 88
Blev medlem: 11 feb 2015, 07:53
Namn: Dan Eriksson

Re: Filter

Inlägg av daneri »

Tack för svaret. Även jag har använt mig av väldigt utspädd Tamiya Tan. Tänker nu prova på det du föreslår.
Hur applicerar ni dessa filter? Såg på den s.k. Tuben någon som penslade på det. Kommer dock inte ihåg om det var Mig. Skall Migs filter läggas på matt eller blank yta?
marcusjohnson717
Inlägg: 68
Blev medlem: 28 jan 2012, 18:00
Namn: Marcus Johnson
Ort: Moholm

Re: Filter

Inlägg av marcusjohnson717 »

Jag kör med bredpensel på siden matt yta (satin) och sen låter jag det torka kanske 5-10 minuter så efterbearbetar jag med en torr bred pensel, alltså inte samma. Det brukar bli bra och mer liv än med airbrush.

/Marcus
Skriv svar