Takom BV206S

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn H
Inlägg: 213
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Takom BV206S

Inlägg av Björn H »

Hej,

Kan man bygga en svensk BV 206S direkt ur lådan? Var hittar man svenska nummerskyltar/dekaler för en sådan? Hur var de svenska vagnarna målade?

//Björn H
rogerjo1
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 mar 2015, 17:24
Namn: Roger johansson

Re: Takom BV206S

Inlägg av rogerjo1 »

Om du ska bygga en korrekt som alla bilder , så nej för det saknas vissa saker till svensk variant.. Men självklart kan man bygga den som svensk ändå.. Beror på hur petig man är.. :-) för mig skulle det funka för den liknar en svensk även om den inte är det.. Sök på bilder på nätet så ser du skillnaden.. Bv 309, bv 308 Dom är målade helgröna, camoflague, vita.. Så det är bara välja..takom Modellen är spansk och italiensk variant.. Så ej svensk..Dekaler till nummerplåtar kan du ta från afv club/hobbyfan dekalset för svenska fordon.. Annars räcker det väl med gula siffror som Archer har tror jag på målad svart botten.. Fanns även ett svensk dekalark som är gjort i sverige tror jag som har gula siffror och flaggor men kommer inte ihåg vad det heter.. Echelon decals har med haft några svensks set men dom finns nog inte kvar längre.. Hoppas svaret hjälper lite.. Sen var det om hjulen men det är svarat på redan lite längre ner i detta forum så titta där med för lite info ang detta.
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Takom BV206S

Inlägg av bergwall »

Jag tror du tänker på dekalarket jag gjorde för några år sedan till Sindcore. Det trycktes i två upplagor och det verkar som det finns att få tag på fortfarande. Jag kallade firman RBD då (innan det blev Moose Republic Decals).

Rebell har det (jag har det inte själv):
https://www.rebell.com/svenska-pansarde ... 10472.html

Det verkar även som Max gett ut ett eget dekalark under Maestros fana, ibland är de här dekalerna tryckta med någon annan teknik än konventionellt screen-tryck, du kan säkert höra dig för med honom.
Skriv svar