Hobbybokhanden?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fun light express
Inlägg: 16
Blev medlem: 17 jan 2018, 16:19
Namn: Magnus Aaro

Hobbybokhanden?

Inlägg av Fun light express »

Hej

Jag undrar om vad ni tycker om hobbybokhanden? Har ni råkat ut för att delar fattas?
bjand
Inlägg: 50
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:07
Namn: Björn Andersson

Re: Hobbybokhanden?

Inlägg av bjand »

Antar att du syftar på second hand modeller. Vet att de brukar kolla att allt är med och jag har aldrig haft några problem. Tycker att du ska reklamera oavsett om det är nytt eller second hand som du har köpt.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Hobbybokhanden?

Inlägg av Andre B. »

Har bara haft goda erfarenheter. Hobbybokhandeln tillhör dem som jag brukar handla hos och försöker handla hos när jag söker en viss modell.

Har aldrig råkat ut för att någon modell jag köpt där saknat delar. Men generellt så försöker jag se efter om innehållet i lådan ser ok ut oavsett var jag köper modellen. Airfix har ju haft modeller med dåliga gjutningar de senaste åren till exempel...

/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Horrocks
Inlägg: 383
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: Hobbybokhanden?

Inlägg av Horrocks »

Jag handlar där ganska ofta. Har råkat ut för saknade delar vid ett tillfälle men inga problem att lämna tillbaks.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Hobbybokhanden?

Inlägg av Andre B. »

Vad är det för modell du saknar delar till? Revell och Airfix har haft en rätt bra service när det gäller saknade delar...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Hobbybokhanden?

Inlägg av Anders.Edblad »

Handlat där i många år och har aldrig haft några problem med saknade delar eller något annat.

Anders E
spec32
Inlägg: 76
Blev medlem: 22 jul 2012, 12:31

Re: Hobbybokhanden?

Inlägg av spec32 »

Har handlat hos hobbybokhandeln sedan 1982 och alltid fått bra bemötande. En guldgruva för oss modellbyggare.
Sture
Jan Gaude
Inlägg: 554
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Hobbybokhanden?

Inlägg av Jan Gaude »

Har också bara positivt att säga om Hobbybokhandeln!
Fattas det någon del eller något annat med modellen, så löser dom det på bästa sätt... :D

Mvh / Janne
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Hobbybokhanden?

Inlägg av bergwall »

Hej,
Jag skulle handla en ganska ovanlig Air Collection P-66 Vanguard 1/48 där för många år sedan men när jag hade kikat i kartongen kunde jag se att några delar saknades (vitmetall och resin) vilket jag påpekade för Hasse (tror jag han heter) som med ens skulle kasta modellen eftersom den var ofullständig. Jag hejdade honom då och fick köpa modellen ändå för 20 kr. Jag är övertygad de gör sitt bästa för att få nöjda kunder.
Hälsningar
Robert
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Hobbybokhanden?

Inlägg av Andre B. »

Såg annars att Hobbybokhandeln fått in ett ex av Airfix senaste Me 262 i 1/72. Ett tillfälle att få tag i en fin modell till ett väldigt bra pris...

/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar