Årets C4-Open Update 23/10 - Programmetet & "Pub C4"!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Årets C4-Open Update 23/10 - Programmetet & "Pub C4"!

Inlägg av Mats Averkvist »

Tycker att det är lite sent att komma med programmet först nu och att det är gemensam förtäring på kvällen (Pub C4)...
Och varför inte välja en restaurang som ligger i närheten av utställningslokalerna?
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Årets C4-Open Update 23/10 - Programmetet & "Pub C4"!

Inlägg av Öken-Erik »

Hej Mats.

Det kan kanske tyckasr sent med programmet men ibland är saker o ting inte klara förrän sent. Huvudprogrammet har dock sedan länge funnits på vår hemsida.
Vad gäller val av restaurang så hade det naturligtvis varit önskvärt med en mer centralt belägen sådan. Försök gärna hitta en sådan i Malmö som tar emot ett okänt antal modellbyggare (kanske 36, kanske 65?) en lönelördag.
Nu tar det kanske runt tio minuter från centrum med buss, dessutom har vi i många herrans år haft vårt samkväm i kvarteret bredvid och folk verkade hitta dit ändå trots allt. :-)

Mvh

För C4-OPEN
Erik Ahlström
Johan_Röd
Inlägg: 516
Blev medlem: 27 jan 2012, 18:38

Re: Årets C4-Open Update 23/10 - Programmetet & "Pub C4"!

Inlägg av Johan_Röd »

Hej Mats!

Naturligtvis skulle programmet varit ute för en tid sedan! Vi ber om ursäkt att det blev så här!
Men, bättre sent än aldrig. JAG tror inte vi raggar fler intressenter även om hela programmet varit ute för ett par veckor sedan.
Vi liksom alla andra, som ingår i den här sortens organisationer som "gör saker" har samma problem.
Dygnet har för få timmar!
F ö har man kunnat läsa om te x föredragshållarna här på forumet i flera veckor och likadant på Facebook.
Det övriga programmet är ganska lika från år till år.
När det gäller "Pub-C4" så förklarar Erik A det på et bra sätt, tycker jag.

Välkommen till C4-Open, Mats!

Också för C4-Open och
med vänlig hälsning,
Tor
Johan_Röd
Inlägg: 516
Blev medlem: 27 jan 2012, 18:38

Re: Årets C4-Open Update 23/10 - Programmetet & "Pub C4"!

Inlägg av Johan_Röd »

Fy på mig! :-) Jag snodde detta från Erik A på FB just nu...
Vi hade igår fått in 432 st tävlingsbidrag!
Det går fortfarande bra att anmäla sig online ( fram till onsdag kl 2100)
och missar man detta så kan man efteranmäla sig på plats på lördagen.
Hjälp oss nu att nå upp till 500 tävlingsbidrag. KEEP EM COMING! :-)
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Årets C4-Open Update 23/10 - Programmetet & "Pub C4"!

Inlägg av Mats Averkvist »

Öken-Erik skrev:Hej Mats.

Det kan kanske tyckasr sent med programmet men ibland är saker o ting inte klara förrän sent. Huvudprogrammet har dock sedan länge funnits på vår hemsida.
Vad gäller val av restaurang så hade det naturligtvis varit önskvärt med en mer centralt belägen sådan. Försök gärna hitta en sådan i Malmö som tar emot ett okänt antal modellbyggare (kanske 36, kanske 65?) en lönelördag.
Nu tar det kanske runt tio minuter från centrum med buss, dessutom har vi i många herrans år haft vårt samkväm i kvarteret bredvid och folk verkade hitta dit ändå trots allt. :-)

Mvh

För C4-OPEN
Erik Ahlström
Hej Erik m fl

Huvudprogrammet har jag inga synpunkter på annat än att ett sådant bör uppdateras så snart som möjligt och det, har jag förstått, har också gjorts här (fast jag inte använder FB).
När det gäller val av restaurang kan jag inte hålla med dig. Är man ute i god tid så är detta inget problem. Restauranger brukar dock vilja veta hur många gäster som kan tänkas komma. Det kan man få veta genom föranmält intresse från deltagarna t ex då dessa anmäler modellerna eller via ordinär e-post.
Varför säger du inte som det är, att denna restaurang valdes för att det är bekvämt då den är känd av kommittén...?

Japp, vi ses. Men restaurantbesök blir det inte med så kort varsel och så stor avstånd...
F ö medverkar jag gärna i diskussioner om nästa års C4. Jag har stor erfarenhet av att arrangera modellutställningar, seminarer och annat.

/Mats
Skriv svar