Sprickor i locken till Tamiyas färger?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Sprickor i locken till Tamiyas färger?

Inlägg av MartinN »

Hej!
Har ni problem med att locken till Tamiyas färger spricker? Kanske drar jag åt locken för hårt men jag har använt gammal färg från Tamiya med gott resultat och är angelägen om att inte behöva kasta färg p.g.a. att den torkar. Tips på ersättningsburkar förutom redan tomma?

/M
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sprickor i locken till Tamiyas färger?

Inlägg av Björn B »

Jag har råkat ut för det ett par gånger. Kan tomflaskor modell Vallejo vara ett alternativ? Jag köpte ett par tomflaskor och flyttade över Citadel Air färger till dom
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Sprickor i locken till Tamiyas färger?

Inlägg av MartinN »

Ja, det skulle man kunna tänka sig. Vem säljer sådana? Jag såg att det gick att köpa Tamiya originalburkar som "Spare Bottle" för det facila priset av 4 stycken för 100 SEK. Frågan är väl om inte något på den här sidan funkar lika bra och till ett betydligt bättre pris. Jag hade en, vad jag tror är en likadan, och där kunde man enkelt röra om i Tamiya-burken och sedan placera den upp och ned i öppningen på syltburken (30 ml). Funkar det bra så kanske jag slår till på några tomma marmeladburkar.

/M
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sprickor i locken till Tamiyas färger?

Inlägg av Björn B »

MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Sprickor i locken till Tamiyas färger?

Inlägg av MartinN »

Tack, får kolla där.
/M
Skriv svar