Politik

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Politik

Inlägg av Robin Nilsson »

Hurra vad vi är bra :oops:
Snabbt, raskt och elegant har vi nu fört diskussionen till en glad och trevlig nivå där alla kan delta ;-)

Undrar just om VAT-69 bränslet kan användas för att späda akrylfärger med ??
Borde bli roligt efter en längre session med airbrushen (och kompressorn går givötvis på el från sol&vind) :D
Skål Kamrater / Robin
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Politik

Inlägg av Erik_G »

Apropå politiker och modellbyggare.. undrar om Calle B bygger nåt nu för tiden. Kanske skulle skicka lite IPMS-Sverige reklam till honom. Ni i IPMS Stockholm kanske kan försöka få med honom på ett byggmöte. Vem vet, efter nu på söndag kanske han har lite mer fritid..

Det kunde ju om inte annat bli spännade vid C4-samkvämet med en något lullig Lindell och en likaså lullig Bildt som diskuterar socialfrågor och nosapex i två parallella diskussioner..

/E
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Politik

Inlägg av Daniel_A »

Tänk vad bra det vore. Calle B skulle ju säkert kunna ordna hur bra referensbilder som helst på utländskt flyg och pansar. En kortare period i alla fall :)

/En som också har använt VAT-69 i samband med modellbygge.
Jens Tornblad
Inlägg: 114
Blev medlem: 01 feb 2012, 22:51
Namn: Jens Tornblad

Re: Politik

Inlägg av Jens Tornblad »

Hobby-Importen skrev:Förlåt snälla människor, många vet att jag jobbar för ett politisk parti som tjänsteman
men det är inget jag pratar om på forumet eller tävlingarna (om ingen drar upp ämnet).

Men detta val gjorde jag en affisch samt tidningsannons som jag tyckte faktiskt hör lite
till IPMS, för jag törs lova (utan att kolla) att jag är den enda politiker som anser
"modellbygge" som merit för att bli vald. ;)

Länk till min blogg där den syns! :)

http://nt.se/bloggar/jens-lindell-mp/pe ... y=10145007

Jens
Jag har tänkt rösta på nåt annat men jag måste säja att det där var en av de bättre kampanjaffischerna jag sett..
En obyggd modell är också en modell...
Skriv svar