Hjälp med Lancasterreparation 1/72, Skåne

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
LarsA
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 feb 2012, 13:49

Hjälp med Lancasterreparation 1/72, Skåne

Inlägg av LarsA »

Hej!

Jag har låtit göra en 1/72 modell av Lancaster HK594, som störtade i Svensköp, Skåne 30/8/1944. Avsikten är att använda den vid en ev. utställning kring händelsen. Bilder på länken här. http://www.ww2aircraft.net/forum/your-c ... 22793.html

Den är byggd i England, dock hanterades den lite omilt i postbehandlingen. Skadorna är: bakre hjulet helt av i fästet; ena landningsställsstöttan av, det andra skadat och går av vid belastning. Har inte själv tillräckliga färdigheter för en lagning, och att sända tillbaka till England är ju inte att tänka på.

Finns det någon på forumet som finns i Skåne och skulle kunna tänka sig att hjälpa till? Har tunn metalltråd för att förstärka vid reparationen. Behövs kan jag ta mig till en modellbyggarträff om det underlättar, jag bor i mellanskåne.

mvh
/Lars
Johan_Röd
Inlägg: 516
Blev medlem: 27 jan 2012, 18:38

Re: Hjälp med Lancasterreparation 1/72, Skåne

Inlägg av Johan_Röd »

Hej Lars!

Jag tycker du ska med Lancastern till ett av IPMS Øresunds möten i Malmö.
Då kan vi syna den och skadorna och se om vi kan hjälpa dig.
Vi har träffar varannan torsdag och nu på torsdag (16/2) är det dags igen.
Vi håller till i korsningen av Jägersrovägen och Poppelgatan.
Adressen är Jägersrovägen 18, ingången är via den enda dörren på gaveln
mot Poppelgatan och det står Vicevärdsexpediton ovanför dörren.
Tiden är som brukligt 19:00.
Mycket välkommen!

Med vänlig hälsning!
Tor Netterby
LarsA
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 feb 2012, 13:49

Re: Hjälp med Lancasterreparation 1/72, Skåne

Inlägg av LarsA »

Tack!
Jag ska försöka komma förbi så snart som möjligt, troligen inte 16/2 dock.

mvh
/Lars
Skriv svar