Har märkt att den börjat samla på sig en hel del vätska nu. Inte jättemycket, men någon centimeter i alla fall. Googlesökningar pekar alltihop på att man helt enkelt bara ska trycka på ventilen undertill så kommer vattnet ut. Men det händer inte på min längre. Är den trasig? Ska jag köpa ny kompressor?
Glashöljet verkar inte gå att skruva bort. Kanske måste jag borra hål i det, haha.
https://www.biltema.se/bygg/farg/fargsp ... 2000031136
Detta är kompressorn jag använder, samma som förut. Har för mig att folk försökt hjälpa mig här förut med den, men kan inte hitta rätt tråd just nu. Det kanske är dags att byta ut om detta inte går att lösa.
Vattenavskiljare på kompressor
Vattenavskiljare på kompressor
Live & let dry.
Re: Vattenavskiljare på kompressor
Har du tryckt när kompressorn är igång ?
Då ska vattnet blåsa ut.
Då ska vattnet blåsa ut.
Japp, jag har tryckt både när kompressorn är på och av. När den är på så kommer det enbart luft. 

Live & let dry.
-
Det borde vara så att om det bara kommer luft så har du ingen vätska i behållaren. Vicka lite på kompressorn så ser du om det är vätska som du ser.
Behållaren ska gå att skruva loss, ibland kan de sitta ganska hårt.
Anders E
Behållaren ska gå att skruva loss, ibland kan de sitta ganska hårt.
Anders E
Det är definitivt vätska. 
Tyvärr kan jag inte riktigt få näven runt behållaren, men kan försöka igen med fingrarna. Sist gjorde det rätt ont dock, haha.

Tyvärr kan jag inte riktigt få näven runt behållaren, men kan försöka igen med fingrarna. Sist gjorde det rätt ont dock, haha.
Live & let dry.