Zvezdas dekaler

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn H
Inlägg: 218
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Zvezdas dekaler

Inlägg av Björn H »

Hej,

jag har köpt en Zvezda 1/144 Airbus A320neo. Men, är det någon som kan berätta om Zvezdas dekaler är användbara? Skulle uppskatta om någon som har använt deras dekal och dela med er av era erfarenheter av dekalerna. Är de över huvud taget användbara?
Tacksam för all input.

MVH
/Björn H
Björn Fransson
Inlägg: 3582
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Zvezdas dekaler

Inlägg av Björn Fransson »

Blandat. Jag har byggt deras Tu-134, där funkade dekalerna helt okej, men dekalerna till deras Tu-160 var riktigt usla, jag hade fullt sjå med att få dem att fästa.
Björn H
Inlägg: 218
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Re: Zvezdas dekaler

Inlägg av Björn H »

Kan det vara så att dekalerna har blivit bättre med åren? Min modell är daterad till 2021. Det är ett SAS-maskin med den nyare färgsättningen, och det är stora dekaler så kanske man skall satsa på "Lima November's" dekaler för säkerhets skull?

Men tack för feed-backen!

/Björn H
Niklas
Inlägg: 460
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Zvezdas dekaler

Inlägg av Niklas »

Björn, jag kan varmt rekommendera Lima Novembers dekaler. De använde jag själv på min A320 NEO, fast jag hade Revells grundmodell istället för Zvezda. :)
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Björn H
Inlägg: 218
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Re: Zvezdas dekaler

Inlägg av Björn H »

Niklas skrev: 01 jun 2024, 13:30 Björn, jag kan varmt rekommendera Lima Novembers dekaler. De använde jag själv på min A320 NEO, fast jag hade Revells grundmodell istället för Zvezda. :)
Niklas,

Jag har också byggt Revells A320Neo och precis som du använt Lima Novembers dekaler. Jag har använt LN:s dekaler på flera byggen, men upplever att de är väldigt sköra. Jag använder Microscales Liquid Decal Film för att komma till rätta med att dekalerna går sönder.

Men, friskt vågat är hälften vunnit, så jag tänker prova Zvezdas dekaler, och om det går till pipan har jag fler LN:s extra ark i mina gömmor 8-) !

/Björn H
Skriv svar