Sida 3 av 3

Re: Valpmania på Arsenalen!

Postat: 19 aug 2013, 13:50
av Robin Nilsson
stefan karlsson skrev:En tråd om valpen kan nog bli lika lång som Zimmerit på Panther...:-)
......

Framhjulen skall vara "bakvända" och orsaken till det finns det olika skolor om - kan trätas länge...

Fälgarna är inte samma på 903 och 11.

Så, åter till jobbet.

Huvudsaken för oss modellbyggare är att framhjulet ska vara bakvänt :-)
/ Robin

Re: Valpmania på Arsenalen!

Postat: 19 aug 2013, 13:56
av Robin Nilsson
11-bil, 13-bil och 30-bil hade vi på GRK-kompani + diverse annat hjulburet (i mån av tillgång) på kok och tross.
30-bilen fick ofta rycka ut och dra upp en av 11-bilarna vars förare hade nån sorts "kärlek" till diken och andra ställen man kunde fastna totalt i.
/ Robin

Re: Valpmania på Arsenalen!

Postat: 19 aug 2013, 13:58
av Stellan
Mats Averkvist skrev:När jag gjorde lumpen kallade vi aldrig en tgb-11 för Valp. Den kallades alltid för 11-bil!
Men 11:an var väl aldrig en Valp, det var väl föregångaren som kallades för det?

Re: Valpmania på Arsenalen!

Postat: 19 aug 2013, 14:10
av Robin Nilsson
Stellan skrev:
Mats Averkvist skrev:När jag gjorde lumpen kallade vi aldrig en tgb-11 för Valp. Den kallades alltid för 11-bil!
Men 11:an var väl aldrig en Valp, det var väl föregångaren som kallades för det?
Korrekt.
903'an (L3314) kallades för Valpen, TGB-11 (C303) med varianter var egentligen bara terrängbil.
Sen börjar folk blanda ihop saker och då blir det förvirrat

http://sv.wikipedia.org/wiki/Personlast ... 4ngbil_903
Den hette även Lapplander i Volvos marknadsföring och sedan försökte Volvo återlansera den som C202
(som nån sorts budgetversion av C303)
/ Robin