På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Det var inte mycket att hurra för på den listan. Jag tror att det enda jag ska hålla ett litet öga på är Titanic i 1/600. Det mesta verkar vara återutgåvor.
Revell's F-104 Starfighter är väl den bästa som gjorts i 1/72? Roligt att den är tillgänglig igen. Hawker Hunter'n är väl varit efterfrågad ett tag med. En ny PT-109 är inte fel. Den gamla byggde jag minst tre gånger...
Lite nytt och roligt även när det gäller fordon i 1/72. Där brukar Revell närmast leverera det bästa som finns i skalan.
Titanic i en klassisk skala är inte fel. Något att ställa bredvid andra gamla oceanliners från Airfix och Revell. United States finns på en gammal önskelista liksom Normandie. Har aldrig förstått varför man skulle börja envisas med fartygsmodeller i 1/700 och 1/720...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).