Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Det har tagit ett tag och den viktigaste faktorn är figurer. Jag har en liten detaljer att lägga runt om diorama bas och ska sprutar allt med en Matt Finish, då blir det klart. Diorama är baserad på libyska konflikten. Oppositionen håller marken i en närliggande förening där de står i stånd med regeringstrupper, lojala mot Khadaffi. De får extra förstärkning från två andra komparerades som kom springande mot den pågående eldstrid. Jag hoppas att ni gillar bygget såväl som mina figurmålningskunskaper. Jag tror att jag har förbättrats lite sedan mitt sista målningsarbete.
Jomen visst gillas bygget. En bakgrund och ett svart vitt foto så kan du nog prångla ut det till någon tidning som ett frontreportage taget under kulregn och tjäna en slant på det.
John Lindbom skrev:Jomen visst gillas bygget. En bakgrund och ett svart vitt foto så kan du nog prångla ut det till någon tidning som ett frontreportage taget under kulregn och tjäna en slant på det.
Snyggt men min personliga uppfattning är att det "halva vita fordonet" inte skulle varit med. för mig ser det ut som ett halvt fordon. Hus, murar osv kan jag "se" för mitt inre att de löper vidare utanför dioramat men fordon, båtar, flygplan ser bara ut som avklippta dito. Det blir svårt att se dem "fortsätta" utanför dioramat.
om jag får fortsätta "pinka lite i poolen" så störs mina ögon av att nästan alla tomhylsorna ligger riktade åt samma håll.
Den halva bilen stör oxå, lite bättre om den varit sprängd i två delar isf skivan...
men det är action så det räcker i bygget.
Z
Nisse skrev:Snyggt men min personliga uppfattning är att det "halva vita fordonet" inte skulle varit med. för mig ser det ut som ett halvt fordon. Hus, murar osv kan jag "se" för mitt inre att de löper vidare utanför dioramat men fordon, båtar, flygplan ser bara ut som avklippta dito. Det blir svårt att se dem "fortsätta" utanför dioramat.
Tack fär alla er kritiker. Jag förstår vissa skulle inte gillar vissa delar av dioraman. Det lugnt. Själv har jag sett liknade fordon kapat vid kanten på en dioraman förrut. På andra sidan, fanns dåligt med plats på diot för att kunde ha hela pickupen med. Men som sagt, finns inte alla som tycker att det är en bra idé. Men men...jag är glad för er kommentar.
Senast redigerad av tiking den 05 nov 2017, 17:51, redigerad totalt 1 gånger.