Modelltävlingen C4-OPEN är inne på sin första dag. Entusiastiska modellbyggare från hela landet är samlade på Malmö Tekniska museum. Tyvärr ligger det en sordin på stämningen.
En av de trogna modellbyggarna, den flyghistoriska entusiasten Tuve Boethius lämnade dessvärre vår skara den 24 oktober endast 48 år gammal. Denne flitige skåning har varit en verklig arbetsmyra i SFF skåne under många år och har bidragit med sitt kunnande och engagemang på en lång rad arrangemang. Vi vill sakna hans trevliga och välkomnande sätt och hans underfundiga humor. Våra tankar går till hans familj.
Vila i frid.
Mats Averkvist
Tuve Boethius 1969 - 2017
-
- Kontakt:
Tuve Boethius 1969 - 2017
Senast redigerad av Mats Averkvist den 29 okt 2017, 22:30, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Namn: Johan Erlandsson
Re: Tuve Boethius 1969 - 2017
Jag har haft en del kontakt med Tuve angående diverse fordon. Det är en enormt bred och djup kunskapskälla som gått förlorad. Även om vi aldrig träffades mer än flyktigt så kommer jag att sakna kontakterna över nätet.
Johan i Hok
Johan i Hok
-
Re: Tuve Boethius 1969 - 2017
Tuve Ringde mig en dag för drygt ett år sedan och sade att han var i Berlin med SMB.
Vi träffades och gick en runda i några butiker och sen in på Deutsches Historisches Museum.
Det var en dag jag minns med glädje och desto större var chocken när jag i lördags fick veta att han gått bort.
Tack C4 gänget för ert värdiga sätt att hedra hans minne på C4.
Vila i frid Tuve,
Ulf Lundberg
Vi träffades och gick en runda i några butiker och sen in på Deutsches Historisches Museum.
Det var en dag jag minns med glädje och desto större var chocken när jag i lördags fick veta att han gått bort.
Tack C4 gänget för ert värdiga sätt att hedra hans minne på C4.
Vila i frid Tuve,
Ulf Lundberg