Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tänkte försöka mig på ännu ett bygge i "hög" takt. Målet är en modelluställning i Cleveland nu den femte November. Valde därför en liten modell med få delar, får se hur det går.
Få delar i boxen i alla fall, missade att få med dekaler och cockpitt glaset på bilden.
Målningbeskrivning på baksidan, få färger.
Efter inköp så läste jag på att modellen är en återutgåva av en ganska gammal produkt, men mer om det snart.
Senast redigerad av M-eson den 03 nov 2017, 14:57, redigerad totalt 1 gånger.
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels
Jag hade ingen aning om att denna modell hade kultstatus, men med tanke på hur gammal den verkar vara så kan jag förstå det. Att planet fanns över huvud taget visste jag inte heller, men det är knappast så konstigt för jag har lagt alldeles för lite tid på flyghistoria. Jag kan definitivt säga att jag fått blodad tand att bygga racers, kanske det blir någon Schneider Trophy deltagare i framtiden. Läckert att den finns i 1:32, hur man nu skulle få plats med den färdiga modellen någonstans?
Dagens tema är spackel. Lite på ovansidan, särskilt bakom cockpitt för att få glaset att passa.
Undersidan hade ett par rejäla glipor.
Motorgondolerna är ett kapitel för sig. Skall fortsätta forma dem när de väl hamnat på kroppen.
Arbetet fortsätter.
Heroiskt bygge! Gillar den kraftigt pimpade cockpiten med allt ets och resin du smackat i
Tack, ja blev ju många timmars jobb där
Nu börjar rödfärgsmålningen (färgen fortfarande våt vid fotograferingen. därav flammigheten). Två tunna lager och det börjar likna något, kommer nog behöva ett eller två till för rätt lyster.
Inte många dagar kvar till tävlingen.
Snart klart
Pimpad cockpit, gjorde det enkelt för mig då huven gör det mesta osynligt.
Ovanifrån, lyckades skada stripe-dekalen, får försöka patcha med vit färg ikväll.
Undersidan, ber om ursäkt för dålig bild.
Och nu huven på plats
Nu återstår lite propellermålning, landningsställ, sporrskena och försiktig vädring.
Tack för titten!