strf9040 DSG

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
302C
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 okt 2013, 07:59
Namn: Per Kjelltoft

strf9040 DSG

Inlägg av 302C »

Hejsan!

I vanlig ordning blir det en After Work från min sida.
Denna gång på Jonathan Renmans strf9040 DSG på 1921. kompaniet.
DSG-vagnen togs fram som en funktionsvagn för Driftstödsgruppen.

Jag har utgått från Academys CV9040B och konverterat den till en strf9040A, byggt den interiör och exteriör som DSG-vagnen har.
Själv var det 17 år sedan man höll på med 9040:an så vissa minnen behövde fräschas upp och jag fick hjälp av Thord Wedman med bilder på DSG:n

Först lite bilder på resultatet & hoppas att ni gillar det, fastän domarna på Open inte tyckte att målning/finish var bra

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Med vänlig hälsning,

Per
22_sas
Inlägg: 64
Blev medlem: 13 feb 2012, 11:18

Re: strf9040 DSG

Inlägg av 22_sas »

Waow!
vad va det för fel på "lacken"???

100 poängare tycker jag iallafall bra jobbat

Lasse i V-tuna
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: strf9040 DSG

Inlägg av magnusf »

Jag stod länge och kollade på den, jag fattade ganska snabbt att det var du som gjort den också :-) ! Det är himla läckert modellbygge!

Var kommer motorn från? Finns den med i byggsatsen eller kan man få tag på den från annat håll?

Hälsningar

Magnus
302C
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 okt 2013, 07:59
Namn: Per Kjelltoft

Re: strf9040 DSG

Inlägg av 302C »

22_sas skrev:Waow!
vad va det för fel på "lacken"???

100 poängare tycker jag iallafall bra jobbat

Lasse i V-tuna

Tack Lasse! Det var ett fint betyg!
Ja, allt är ju objektivt & det var väl inte "rätt" stil, men jag hade inte gjort det annorlunda i alla fall. Den ser ut som jag ville att den skulle se ut.
Med vänlig hälsning,

Per
302C
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 okt 2013, 07:59
Namn: Per Kjelltoft

Re: strf9040 DSG

Inlägg av 302C »

magnusf skrev:Jag stod länge och kollade på den, jag fattade ganska snabbt att det var du som gjort den också :-) ! Det är himla läckert modellbygge!

Var kommer motorn från? Finns den med i byggsatsen eller kan man få tag på den från annat håll?

Hälsningar

Magnus
Tack Magnus! Kul att du gillade den!
Själva motor och transmissionsblock ritade jag & skrev ut i 3D och sen är all "påklädnad" & detaljering scratchad. Lägger ut liter bilder sen på det.
Med vänlig hälsning,

Per
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: strf9040 DSG

Inlägg av SvenYoung »

Grymt läckert, Per!

Kul att se allt allt det fina scratchbygget du lägger ner på dina modeller ' ännu en 90:a med interiör, du är i toppform!! Ser fram emot WIP bilderna också.

Ser inget fel alls på målning och finish, modellbyggen skall inte heller behöva se ut som om Picasso har målat dem med tusen olika missmatchade färger och nyanser :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Strv102
Inlägg: 11
Blev medlem: 08 aug 2014, 17:51

Re: strf9040 DSG

Inlägg av Strv102 »

Ja det där med betygsättningen verkar ju vara en hel vetenskap. Tydligen räcker det inte med att vagnen ser ut som de gör på riktigt...
Vilket dina vagnar brukar göra! Jag blir aldrig trött på att se dina vagnar och gillar den insats du gör för svenskt pansar :-)

Kämpa på!!

Old Mike
302C
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 okt 2013, 07:59
Namn: Per Kjelltoft

Re: strf9040 DSG

Inlägg av 302C »

SvenYoung skrev:Grymt läckert, Per!

Kul att se allt allt det fina scratchbygget du lägger ner på dina modeller ' ännu en 90:a med interiör, du är i toppform!! Ser fram emot WIP bilderna också.

Ser inget fel alls på målning och finish, modellbyggen skall inte heller behöva se ut som om Picasso har målat dem med tusen olika missmatchade färger och nyanser :-)
Tackar Sven! Ja, det blir ju lååånga byggen och det är skönt när man får ihop dem i slutet!
Nä, man kanske inte behöver göra surrealistiska oljemålningar för att göra andra nöjda. Jag har personligen lite svårt för det och vill gärna vara realist men men..
Det kommer WIP-bilder och hoppas de blir till nytta eller nöje :D
Hoppas även att få se lite byggbilder från dig snart!!
Med vänlig hälsning,

Per
302C
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 okt 2013, 07:59
Namn: Per Kjelltoft

Re: strf9040 DSG

Inlägg av 302C »

Strv102 skrev:Ja det där med betygsättningen verkar ju vara en hel vetenskap. Tydligen räcker det inte med att vagnen ser ut som de gör på riktigt...
Vilket dina vagnar brukar göra! Jag blir aldrig trött på att se dina vagnar och gillar den insats du gör för svenskt pansar :-)

Kämpa på!!

Old Mike

Tackar Mike!! En gör så gott man kan!
Kul att du uppskattar mina byggen och de är ju främst till för att underhålla. Sen är det kul att göra lite unika byggen som är lite kluriga att få ihop till en enhet.
Vore kul och få se lite fler av dina fina byggen också!
Svensk pansar främst!!
Med vänlig hälsning,

Per
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: strf9040 DSG

Inlägg av SvenYoung »

302C skrev: Det kommer WIP-bilder och hoppas de blir till nytta eller nöje :D
Hoppas även att få se lite byggbilder från dig snart!!
Skall bli jättekul att se WIP bilderna, Per!

Det där med att bygga, ja. Just nu står verkstaden mer eller mindre helt stilla. Blir lite pill på en eller annan modell, men inget sammanhängande tyvärr.

Snart kommer kanske inspirationen tillbaka, jag försöker med alla medel att väcka upp den igen. :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar