Dags att sätta ihop en lynchmobb

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Dags att sätta ihop en lynchmobb

Inlägg av Björn B »

Var är dom utlovade dekalerna till Svensk Flygtjänst maskiner? Nu har vi väntat tålmodigt i flera år. Nu får det vara nog!
Om ni tar med liar och högafflar så köper jag facklor sedan så.........

Fast vid närmare eftertanke blir det ju inga dekaler om vi lynchar dom som tillverka sådana. Nä jag får nog fundera lite till på det här.

JAG VILL HA DEKALER TILL DOM GULA PIPPFÅGLARNA!
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Re: Dags att sätta ihop en lynchmobb

Inlägg av bergwall »

Heee heee he he...
Finns det anledning av undertecknad att ta åt sig? Skyraider i 48 har ju faktiskt sålt slut (upplagan var dock "begränsad", som den alltid kanske är men antalet var färre än vanligt). Men det borde ju en fingervisning av dessa flygmaskiners otroliga popularitet...
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Inlägg av bergwall »

Vad är behovet mer precist, skala, flygtyp? Jag ska trycka Kongo-Tunnor till Pilot Replicas under hösten (eller innan Jul?) och kanske kan klämma in något av det där.

Det jag har färdigt i vektorform är Skyraider, Meteor och Miles Martinet.
Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Inlägg av Johan Elvin »

Det skulle vara trevligt med Meteor (både för T.7 och TT.Mk 20 / NF.11), Martinet, Firefly, Learjet (både i gammalt och nytt utförande).
Dessutom skulle det vara skoj med dekaler för kartverkets Siebel Si-204D och Focke Wulf Fw-58C Weihe

i 1/48 så klart

/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Jag vet att dina dekaler kommer att bli super men när jag tittar över mina modeller ser jag att jag har dekaler till Martinet, Skyraider, Venom och Meteor T.7. Några av dom kom med i modellerna.
Fireflydekaler har däremot inte funnits i 1/72 vad jag vet. Dekaler till Siebel och FW58 fanns väl med i modeller som getts ut.
Frågan är hur mycket som kommer säljas av det som redan funnits ut en gång. Hur stor är marknaden för gula maskiner.
Mina kommentarer gäller alltså 1/72.
Johan i Hok
Namn: Johan Erlandsson

Inlägg av Johan i Hok »

Fast det är ju dekaler till flygtjänst gula Dodge WC vi behöver i skala 1/87, gärna i hop med passande dekaler till försvarets första Jeepar!

Johan i Hok!
jonaszett

Inlägg av jonaszett »

Inte gul men ändå..
J11 Fiat Cr.42 har ju funnits som civil måldragare så den +:ar jag på i 1/48 önskelistan
Z
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Som sagt, Meteor T.7 i 1/72 känns mest akut. De är ju nästan klara, ju! Snälla! ;-)
Hokey

Inlägg av Hokey »

Hkp 9 i 1/48 väntas det på...

/H
Skriv svar