Eller egentligen var det det första, men strunt i kronologin. Detta ett av världens fulaste flygetyg är förstås svårt att motstå. Och den som undrar varför jag inte skriver "Yak" som det står på kartongen, rekommenderas denna länk: http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... =14&t=7201
Men i korta drag beror det på att jag skriver detta på svenska och inte på engelska.
Nåja. Den här modellen har åtskilliga brister. Bakpartiet är något för kort och delar av cockpit är mest fria fantasier. Men jag bestämde mig för att bygga den rakt ur lådan ändå, det kändes som om antingen gör man allt - och då har man att göra ganska länge - eller också gör man ingenting och nöjer sig med att bygga något som de flesta ändå tycker ser ut som en Jak, och lägger istället resterande tid på att bygga en modell till. Eller två. Eller tre. Eller... Ja, ni förstår principen.

Så här är vi nu. Nästan klar, alltså.

Lite wash och dekaler på den här, så kan den snart införlivas i vitrinen. Kanske i helgen? Fast skrev jag inte att jag skulle bygga F-16 då? Hm. Vi får lösa detta.
Edit. Lade in en bättre bild.