Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
En till färdig!
AMT's 37-cheva i gassertappning.
Lackad med createx och multonas klarlack på det, tog ett antal omlackeringar innan jag fick till det med färgen i fråga men nu tror jag att jag har koll inför nästa försök med samma tillverkare.
Detaljerade motorn med lite kablar, rör och annat jox. I övrig inget mer än vad som kom i lådan.
En klassisk byggsats !
De gamla klassiska byggsatserna med sina delvis påhittade customprylar står i dag som förebilder för riktiga byggen, barndomens kraft kort sagt.
Nu blir frågan alltså inte om modellen liknar den verkliga utan om den verkliga liknar modellen.
Snygg lack och detaljering. Som bilbyggare får man tyvärr vänja sig vid att byggsatsernas detaljering är långt ifrån det som finns för flyg och pansar. Det är lite synd att se den grovt gjutna kompressorn tillsammans med dina väldetaljerade länkage. Men det är ju en gammal byggsats och eftermarknadsdelar finns det inte gott om.