1/16 - jobb

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
F Porsche

1/16 - jobb

Inlägg av F Porsche »

Bild
Packar ihop sommarens bygge och ställer undan till 2017.
Trumpeter T-34/76 1/16 rakt ur lådan.
Grundat med Biltemaprimer och nonameGameShopPrimer(skräp), tornet primade jag i delar med fogarna maskade.
Nästa sommar bygger jag vidare, penslar Humbrol och därefter Vallejo mm.
Byggsatsen är jättefin och mest imponerad är jag över hur fint eldröret blev, halvorna blev ett runt rakt rör nästan utan skarv. Bästa inspirationen och referenserna är alla filmer på Youtube där Ryssar drar upp T 34:or ur träsk och renoverar, i filmerna blir man påmind om hur grovt och framför allt hur tungt allt är.
Nu bär det av hemåt till KungsTigern.
Bild
Senast redigerad av F Porsche den 03 nov 2016, 20:55, redigerad totalt 1 gånger.
F Porsche

Mera 1/16-jobb

Inlägg av F Porsche »

Bild

Byggkväll med katt och Kungstiger.
Att bygga en 1/16 motor som kommer att "anas" tillåter rätt mycket just byggande i meningen klipp loss och limma vilket är roligt som omväxling till oändligt arbete med att utplåna mikroskopiska skarvar och moldseams.
BGB

Re: 1/16 - jobb

Inlägg av BGB »

Hej,

Härligt!

Nu börjar man få ögon som skulle gilla lite 1/16 dags att införskaffa en Pz IV!

Boris
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Bra bygghjälp, ser jag. :)
Knajd

Inlägg av Knajd »

Björn Fransson skrev:Bra bygghjälp, ser jag. :)
Det är en sån där Panther eller Tiger tror jag.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Kan bli livat när du bygger en Maus i 1/16. Kanske katten blir mindre intresserad då och gömmer sig.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar