1/72 Dekaler sökes!

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Fredrik L
Namn: Fredrik Lundvall

1/72 Dekaler sökes!

Inlägg av Fredrik L »

Hallå!

Jag söker dekaler till en P-40E i Brittisk ökenkostym. Jag har letat men hittar inga i 1/72. Är det någon som har ett oanvänt överblivet ark som ligger och tar upp plats, köper jag gärna det. Inget krav på nån särskild individ.

/Fredrik
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: 1/72 Dekaler sökes!

Inlägg av magnusf »

Du borde absolut kunna få hjälp från något håll eftersom det finns ganska många byggsatser där det ingår de dekaler som du söker. Det borde ligga överblivna någonstans hos någon i gömmorna!

Om det inte nappar så finns de här: http://barracudacals.com/proddetail.php ... 005&cat=11 Nu är jag ingen kännare vad gäller P-40 men visst är väl de två nedersta motsvarande P-40E? Nedersta dekalalternativet (GAoY) finns/fanns i någon Airfix-utgåva, jag har använt de dekalerna till Hellers P-40 för trettio år sedan eller så...

Lite googling senare: finns dekaler till RAF ökenkamo i Hasegawa-, Legato- och Academysatser (och säkert ännu fler!). Återigen, NÅGON borde ha sådana i sina gömmor :-) !

Hälsningar

Magnus
Fredrik L
Namn: Fredrik Lundvall

Re: 1/72 Dekaler sökes!

Inlägg av Fredrik L »

magnusf skrev:Du borde absolut kunna få hjälp från något håll eftersom det finns ganska många byggsatser där det ingår de dekaler som du söker. Det borde ligga överblivna någonstans hos någon i gömmorna!

Om det inte nappar så finns de här: http://barracudacals.com/proddetail.php ... 005&cat=11 Nu är jag ingen kännare vad gäller P-40 men visst är väl de två nedersta motsvarande P-40E? Nedersta dekalalternativet (GAoY) finns/fanns i någon Airfix-utgåva, jag har använt de dekalerna till Hellers P-40 för trettio år sedan eller så...

Lite googling senare: finns dekaler till RAF ökenkamo i Hasegawa-, Legato- och Academysatser (och säkert ännu fler!). Återigen, NÅGON borde ha sådana i sina gömmor :-) !

Hälsningar

Magnus
Jo... var så jag tänkte också. Det är bara jag som inte lyckas köpa en P-40 med RAF märkning. ;)

Är inte heller någon expert, men jag tror att det är som du säger. Tror att P-40E motsvarar Kittyhawk Mk. 1b
Skriv svar