Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Har precis avslutat Typhoonen. Allt är out of the box förutom lite wireing på landningsställen.
Målat med penslar och Humbrol enamel färger. För första gången använde jag Humblor Clear och den är skit bra måste jag säga. Weathering gjorde jag med Vallejo Black wash och Humbrol weathering powders, sand och smoke.
Återigen Milan, du är duktig på att måla med pensel! Din Stuka var också fin men den här är nog ett snäpp ytterligare bättre!
Det enda jag har att ge som feedback är att modellen faktiskt förtjänar lite bättre foton ! Neutral bakgrund (skaffa ett vitt A1-papper eller liknande som du lägger på bordet och tejpar mot väggen så du får en kurvad, sömlös bakgrund) och belys med två skrivbordslampor, en till vänster och en till höger. Ställ vitbalansen på glödlampsljus and fire away! Kameran är av mindre betydelse i sammanhanget, det duger med de flesta mobiltelefoner också.
Ju, jag försöker göra det bättre varje gång. Nu målade jag med lite för tjockt lager av matt lack...på så sätt fick jag jämnare yta. Men det ser lite för tjockt ut. Försöker förbättra det nästa gång.
När det gäller foton, försökte jag med tre lampor men resultatet blev inte så bra. Ska experimentera lite och försöka få det lite bättre. Hade ingen vit A1...men ville ändå få det snabbt på nätet
Nästa, hmm, jag funderar mellan P51 och Fw190 eller kanske börja mitt första pansarvagnbygget Pz.kpfw 35t . En försökskanin innan jag börjar bygga Tiger I som väntar på hyllan.
Himla häftigt flygplan, och för att vara penselmålat ser det mycket bra ut.
Jag tänker mig dock att du till nästa gång skulle kunna simulera subtilt slitage av däcken, kanske bara genom att drybrusha dem med mörkgrå färg.
Milan! Vad jag bygger och vad jag borde göra färdigt är i vanlig ordning två skilda saker ! I och med Jannes figurmålningskurs så blev det mycket tid lagt på att göra sina läxor (Janne är så sträng...) men jag har pansarpysslat en del också på sistone, tyvärr utan att blogga men det kommer nog snart igång igen!