En titt på internetet i efterhand besannade dessa farhågor. Nu köpte jag modellen för att öva att bygga på, så att det blir extra mycket av momenten spackling, slipning etc. är ju egentligen bara bra.
Vad fanns då i lådan?

Jo, två ramar med plastdelar, ett litet ark med dekaler och en mycket enkel byggbeskrivning a.la IKEA.
Jag hittade på nätet att "indianhuvudet" med fjäderskruden användes av 103rd Aero Squadron https://en.wikipedia.org/wiki/103d_Aero_Squadron
Trots att jag tittat i lite pdf'er av flyg-tidsskrifter och annat så kan jag inte hitta någon beskrivning av en individ med motsols svastikan, så jag tänker nog strunta i dem och göra flygplanet lite mer anonymt. Förhoppningsvis får jag till en enkel bas med sliten gräsmatta och så lite reparationer på flygplanet så det ser lite slitet ut. Vädring är en annan av de saker jag tänkte öva på.
Grundmålade lite delar på tandpetare, inspirerad av flera här på forumet.

Gjorde lite minimal detaljering i cockpitt innan ihoplimning.

Passformen kropp och vinge lämnade lite att önska, men med ett par feta klämmor så gick det. Dock upptäckte jag senare att framkanten inte var vinkelrätt mot kroppen, så jag fick öva på att bryta upp limningen, slipa och göra om. Jag gjorde iordning propeller och motorfront på en gång.

En annan sak jag vill öva på är att pilla med roder och klaffar etc. för att ge mer liv till modellen. Jag har läst många tips här på forumet om detta, först ut blev det med höjdrodren.

Gott om tillfällen att spackla och slipa

Nu har jag lite att pyssla med. Parallellt tänkte jag försöka snida lite på de övriga få delarna så jag snabbt skall kunna fortsätta.