Viggen beväpning frågor!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Halvar
Inlägg: 89
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:11

Viggen beväpning frågor!

Inlägg av Halvar »

Är det nån som har koll på hur Raketkapsel m/70 var målad och vilken kulör det var på skarpa raketer?
Gärna om det är nån som har bra bilder på den?
Kunde AJ37 ha 2 raketkapslar och 2 Aden kanonpodar samtidigt??

Peter
Emil Lindberg
Inlägg: 334
Blev medlem: 17 feb 2012, 15:53

Re: Viggen beväpning frågor!

Inlägg av Emil Lindberg »

Halvar skrev:Är det nån som har koll på hur Raketkapsel m/70 var målad och vilken kulör det var på skarpa raketer?
Gärna om det är nån som har bra bilder på den?
Jag beskrev detta flera gånger på det gamla forumet. Men inläggen där verkar försvinna pö om pö. Så jag kan inte länka till ett redan skrivet inlägg

Men här en bild på aktuell kapsel med skarpa raketer.
Raketernas utstick varierade något beroende på vilken typ av huvud som var monterat på raketerna. Det är delvis därför jag tjatade på Maestro models att göra raketerna lösa. Innan introduktionen av JAS 39 var kapslarna nog målade i KFF 058 blågrå, istället för (som här) KFF 032 ljusgrå
Bild
Halvar skrev: Kunde AJ37 ha 2 raketkapslar och 2 Aden kanonpodar samtidigt??
Vet ej
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Viggen beväpning frågor!

Inlägg av Janne.S »

Borde inte vara något hinder för att bära Aden kapslarna samtidigt som ett par raketkapslar på sidobalkarna.
VAd jag förstår så kunde bara Aden kapslarna bäras på vingbalkarna, läge 6 och 7
Medan raketkapslarna kan bäras på vingbalkarna 6 och 7 samt sidobalkarna 2 och 3
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Halvar
Inlägg: 89
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:11

Re: Viggen beväpning frågor!

Inlägg av Halvar »

Kanon!! Tack för hjälpen.

Peter
Skriv svar