The tales of two 'Technicals' Libyan Pick-ups

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
tiking
Kontakt:

The tales of two 'Technicals' Libyan Pick-ups

Inlägg av tiking »

De här har jag blivit inspirerad av de 'Technical' fordon i Libyan under kriget. Här är mina exemplar:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

---------------------

Bild

Bild

Bild

Bild
Charles King
Namn: Sven Young

Re: The tales of two 'Technicals' Libyan Pick-ups

Inlägg av SvenYoung »

Riktigt häftiga bilar, och fantiastisk fint byggda och målade som vanligt Charles.

Gäller även din superfina Stryker ATGM.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Overkligt bra Charles! Gillar skarpt Toyotan. Det är sådär man lagar bilar i mellanöstern, Silvertejp och plåtbitar! :-)
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

Tack.
Charles King

Inlägg av Thomas H »

Helt suveräna som vanligt höll jag på att säga, mycket realistiska Charles !
Har fått lite nytt i gubb och bilväg på hyllan i butiken, tror du kan vara intresserad ;)

Hörs
Thomas H.
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Nice. :)
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Set en del av dina jobb sen tidigare o mkt mkt hög nivå på måleri och vädring samt val av händelse i dina dioramas, det gör att det sticker ut helt ;).

beundrat dina jobb Charles samt inspirerande att se, som vanligt följer en följfråga....
hur gör du asfslten???? Ser galet snyggt ut o kanten till gropen....

Har ju själv upptäckt det där m dioramas som du redan vet o ät helsåld på dem o figurer...
pxpxpx
Namn: M. Sandell

Inlägg av pxpxpx »

1) Snyggt som fan, du är riktigt duktig på att få det att se "helt rätt ut" (se #2), det är inte ofta man tittar två gånger på bilder för att se om de är montage eller riktiga. Nu har du fått mig att göra det med båda två av de grejer jag sett som du gjort (close encounter var #1). :D

2) Hur gjorde du asfalten/gropen? Förstår om du inte vill dela med dig av hemligheter. Men alltså för en som mig, som är lite rädd för det här med basplattor och vegetation så är det helt fantastiskt att se.

3) ???

4) PROFIT!
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

Thomas H skrev:Helt suveräna som vanligt höll jag på att säga, mycket realistiska Charles !
Har fått lite nytt i gubb och bilväg på hyllan i butiken, tror du kan vara intresserad ;)

Hörs
Thomas H.
Säger du där Thomas. Måste kika in nån dag i så fall.
Charles King
Kontakt:

Inlägg av tiking »

pxpxpx skrev:1) Snyggt som fan, du är riktigt duktig på att få det att se "helt rätt ut" (se #2), det är inte ofta man tittar två gånger på bilder för att se om de är montage eller riktiga. Nu har du fått mig att göra det med båda två av de grejer jag sett som du gjort (close encounter var #1). :D

2) Hur gjorde du asfalten/gropen? Förstår om du inte vill dela med dig av hemligheter. Men alltså för en som mig, som är lite rädd för det här med basplattor och vegetation så är det helt fantastiskt att se.

3) ???

4) PROFIT!
Tack o tack. Var snäll du är. Ingen hemlighet. jag åter kommer med svar. Måste gå upp o dusha nu. Vill åka hem. Är på jobbet just nu. Det var väldigt lätt att göra. Ingen krångligt.
Charles King