Få bort Tamiyas akrylfärg?
Få bort Tamiyas akrylfärg?
Ugnsrengöring verkar inte göra något. Aceton funkar förvisso, men plasten ogillar det. Hur brukar ni göra? 

Live & let dry.
-
Re: Få bort Tamiyas akrylfärg?
Nån gång när jag målat med Tamiya och råkade använda T-Röd så blev färgen mjuk och började släppa men eftersom jag inte ville ha bort färgen så lät jag t-dojan ånga bort så jag vet inte om det verkligen fungerar bra för att ta bort färgen. Aceton ska du nog undvika för plastens skull. Möjligen kanske nån fönsterputs med lite ammoniak i skulle fungera .....
Du kan ju prova med T-röd ....
/ Robin
Se Emils inlägg om fönsterputs här nedanför
Jag visste bara att Ajax kunde användas för att späda men tydligen kan den städa också 
Du kan ju prova med T-röd ....
/ Robin
Se Emils inlägg om fönsterputs här nedanför

Senast redigerad av Robin Nilsson den 30 apr 2014, 12:34, redigerad totalt 1 gånger.
Testa fösterputs. Jag har fått Tamiya-färg att bara rinna av modellen men hjälp av Ajax.
Funkar mycket bättre än T-röd.
Funkar mycket bättre än T-röd.
Mvh
Emil Juhl
Emil Juhl
Tack, ska köpa en flaska Ajax fönsterputs och prova! 
Hmm snabbsvars-sektionen under tråden är väck... trist.

Hmm snabbsvars-sektionen under tråden är väck... trist.
Live & let dry.
-
Jag trodde först att det hänt något med min nät-bläddrare när jag såg att snabbsvarsfunktionen var borta
Snabbsvar är tillbaka, woo!
Och Ajax fungerade över förväntan; färgen formligen flög bort! Halleluja! Tack hörni.
Och den kan tydligen användas för spädning utav Tamiyas färger också? Bättre resultat än vatten?
Och Ajax fungerade över förväntan; färgen formligen flög bort! Halleluja! Tack hörni.

Och den kan tydligen användas för spädning utav Tamiyas färger också? Bättre resultat än vatten?
Live & let dry.
-
Ajax kan användas för spädning, i alla fall för färger där Ajaxens egen kulör inte slår igenom (men den kanske inte är blåaktig längre ?)
/ Robin
/ Robin
-
JAg brukar använda spolarvätska att ta bort färg med och för rengöring av sprutan. Späder gör jag dock enbart med tamiyas x-20a.
Krister
Krister
Blankt är fint
-
- Kontakt:
Grönsåpa. Funkar hur bra som helst.
Biltemas koncentrerade spolarvätska. Tamiyafärgen bara rinner bort.
Stefan
Stefan