Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Den här gången tänker jag inte sätta det färdiga resultatet på golvet i baksätet!
Modellen är en vitmetallsmodell från TeknoBygg och ska vara i skala 1/87, men ser lite större ut i mina ögon! Hursomhelst så tycker jag att dom är vansinigt roliga att bygga!
Universal Hobbies ger ut den massa färdigbyggda traktorer i 1:43, 1:32 och 1:16. 1:16 modellerna har jag inte sett, men deras mindre traktorer är riktigt fina. En "surdeg" som jag har liggande är en Fordson Major i arméutförande. Behöver en bättre bild på hjulvikterna och winchen för att komma vidare. I senaste Allt om hobby är det en artikel om ett fint bygge med en UH-traktor
Sedan finns det en del annat i olika skalor: (Jag har inte köpt något av butiken nedan , men länken visar en del av det som finns i traktorväg) http://www.samla-lek.se/GBS%C3%A5L,%20Traktorer.htm
ERTL hade i 1/25 en John Deere 4430, Massey Ferguson 1155 och en International 1466. Till dessa fanns en International och en John Deer plog samt tre släpvagnar men vagnarna ser ut att vara likadana i olika kartonger bara.