shoppinggalen

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
revonn88
Namn: per hammargård

shoppinggalen

Inlägg av revonn88 »

ja det blev ju lite smått å gott, till ex 2 sprayburkar som blir mina absolut första så blir väl att se när man vågar ta steget från hundra procent pensel till lite grundarbete med spray, grå för mina många tyskar å silver för en mustang och en sabre jag har hemma

Bild
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Re: shoppinggalen

Inlägg av Björn B »

Superbra färg men det dammar.
revonn88

Inlägg av revonn88 »

Björn B skrev:Superbra färg men det dammar.
jo håller på att bygga ett mindra tält med ett duschdrapperi på balkongen så förhoppningsvis rymmer inte dammet där ifrån xD dock lite fundersam för att på engelska står det att vid hudkontakt ska man tvätta av fort och kontakta sjukvård med på svenska står det bara vid kontakt med ögonen att man ska vattna ur å kontakta läkare
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

Prova att måla på en bit innan du använder färgen på hela modellen. Färger är ganska kinkiga när det gäller temperatur, jag hade till exempel lite problem när jag målade i garaget när det var 30- utanför, blev aldrig bra. Det där med att kontakta sjukvården vid hudkontakt låter väldigt konstigt, de lär bara skratta om man kommer in med lite skvätt på ena handen :D.

Jakob
Jakob Fall
AP
revonn88

Inlägg av revonn88 »

jfall skrev:Prova att måla på en bit innan du använder färgen på hela modellen. Färger är ganska kinkiga när det gäller temperatur, jag hade till exempel lite problem när jag målade i garaget när det var 30- utanför, blev aldrig bra. Det där med att kontakta sjukvården vid hudkontakt låter väldigt konstigt, de lär bara skratta om man kommer in med lite skvätt på ena handen :D.

Jakob

haha står ju dock giftiga ångor ;D när man läser på baksidan skulle man kunna tro at burken e full med saringas eller något
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

Det är som med allt, får man i sig för mycket av det så blir det inte så nyttigt. Att vara ute är ju tillräckligt bra ventilation, alternativet när man ska vara inne är att skaffa sig en ordentlig andningsmask.
Jakob Fall
AP
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Om du får en skvätt färg på handen är nog inte dödligt. Man friskriver sig nog bara från ansvar när man från tillverkarens sida skriver standardtexten om läkarkontakt. Är det inte så? Montera modelen på en pinne eller liknande för att skippa få onödigt med färg på handen, och gärna i kombination med vinylhandske eller så.

Däremot så ska du nog fundera lite på det där med att spreja utomhus vid denna årstid. Det kan eventuellt vara så att färgen uppför sig märkligt vid kyla och hög luftfuktighet. Klibbig längre osv. Test på någon skräpmodell först.
Stellan Schroeder Englund
revonn88

Inlägg av revonn88 »

Stellan skrev:Om du får en skvätt färg på handen är nog inte dödligt. Man friskriver sig nog bara från ansvar när man från tillverkarens sida skriver standardtexten om läkarkontakt. Är det inte så? Montera modelen på en pinne eller liknande för att skippa få onödigt med färg på handen, och gärna i kombination med vinylhandske eller så.

Däremot så ska du nog fundera lite på det där med att spreja utomhus vid denna årstid. Det kan eventuellt vara så att färgen uppför sig märkligt vid kyla och hög luftfuktighet. Klibbig längre osv. Test på någon skräpmodell först.
har cirka 4 str 122 i 1/72 hemma så kan ju använda nån av dom xD tänkte först göra ett litet dio med dom men är långt ifrån bra nog med maskeringen för att få till dom
Per K

Inlägg av Per K »

Håller med Stellan: Färgen blir helt koko vid låga temperaturer så utomhussprejning på vintern är inte att rekommendera.
Skriv svar