Diverse artilleri i 1/35...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
robertlundin
Namn: Robert Lundin

Diverse artilleri i 1/35...

Inlägg av robertlundin »

Lite spamvarning just nu men det blev en ketchup-effekt eftersom jag bygger en massa prylar parallellt. Målerifasen styr eftersom jag gärna sprayar 5-6 prylar åt gången.

Nåväl, några mindre puffror i 1/35:
- Field gun model 1902 military; UM Models: direkt ur lådan, bara några fästen och remmar i egen tillverkning
- Zis-2; Mirage: direkt ur lådan
- 7,5 cm PAK 97/38; Dragon: lagt till svrvad pipa, samt etssats från Eduard
- PAK.36; Tamiya: direkt ur lådan

Ris o ros mottas gärna! :ugeek:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

/Robert
/Robert Lundin
MiniStuff

Re: Diverse artilleri i 1/35...

Inlägg av MiniStuff »

Den första pjäsen är helt sagolik! Gillas skarpt. :) Lädersätena ser underbart insuttna ut.

Fråga: hur får du till den där gjutjärnseffekten som man tex ser på hjulen?

Brilliant!

/Markus
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

Supersnyggt atteleri!. Undrar bara hur du har fått till "metallkänslan" på första kanonen. Den är målad grön men det ser ändå ut som att metallen lyser igenom, är det torrborstning?

Jakob
Jakob Fall
AP
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Instämmer!

Fältkanonen ser ut som m du har stulit den direkt från valfritt utomhusmuseum!

din byggtakt imponerar ommöjligt ännu mer

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Kanoners! :-)

Alltid kul att se artillerimodeller och dessutom så här fina.
Första gånegn jag ser UMs modell färdig, blev ju hur bra som helst, känner at jag måste ta tag i min som ligger halvbygd!
Tack för inspirationen.

öken-Erik
robertlundin
Namn: Robert Lundin

Inlägg av robertlundin »

Tackar tackar, herrar. Plåttriga små saker dessa kanoner, men intrycket blir riktigt effektfullt när man håller dem i ena handflatan och en öl i andra näven och kisar.
Metalleffekten är lika enkel som effektfull: blyertsdamm (blyertspenna --> sandpapper --> damm) som man guggar in på lämpligt ställe. Hjulen är grundade i svart med några fläckar mörkbrunt för att bryta upp. Är man svettig om fingrarna blir det ännu bättre: glansigare och det låser dammet. Sedan gör ljusuppsättningen det så att effekten blir ännu tydligare, i o m att jag kör med spotlights (IKEAs enklaste halogenlampor) med ett direkt, hårt ljus.
/Robert
/Robert Lundin
Skriv svar