Lite annat på mitt bord

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
LarsaQ
Namn: Lars Qvarfordt
Kontakt:

Lite annat på mitt bord

Inlägg av LarsaQ »

Har blivet en del gubbar från detta hall så jag kan ju visa vad som star där nu.
Stormtroopers 1/9 Josef Mai byst. En riktig bamsing.
Bild
En ganska nyutkommen byst vilket gör att formarna ger minimalt med puts och standing inför målandet.
Bild

Bild

Bild

Sprutan laddades med Humbrols flesh 61, sand 63 och fejjan och jackan grundades till under kvällen. Jackan kommer att gå medr I svart när den är klar medans byxorna blir mer läderbrun när de är klara.Mera bilder kommer framöver om ni gillar den.
LarsaQ
LarsaQ
Kontakt:

Re: Lite annat på mitt bord

Inlägg av LarsaQ »

Kvällen innan GGG kom Leffan över på en kopp kaffe vilket är alltid trevlig. Vilken Leffan undrar då, jo han med 1/8 Dragstern från open i våras och på GGG förra helgen. Jag avlastade hans samvete med en Predator i 1/6, helt i resin. Så efter lite putsande och fixande gick det en hel burk Humbrol 64 grå till att grunda denna bjässe. Här på bilden har hon även fått det första preshadnings skuggerna.
Bild

Bild

LarsaQ
HenrikB

Inlägg av HenrikB »

Jag tyckte mig känna igen Josef Mai.

Jovisst ja:

Bild
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Eddy Medusa ja,en favvis har även hört Freddi Mercury fast, skit samma va?

LarsaQ
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Tjenis
Har suttit och penslat och lackat en stund varje kväll och så här börjar det se ut.
Bild

Bild

En riddare från Young miniatures har airbrushats I hop mer eller mindre, en mycket rolig figur även om denna period inte är min favvis.

Bild
Även denna är en Young Miniatures och här är den halvklar. Mer jobbat med penseln än sprutan på denna.

Bild
Max Immelman 1/32 från Model cellar börjar bli klar. Denna figur är anmäld I ett gruppmåleri ute på nätet.
Bild
Det återstår en del att pensla innan den är färdig för en botten platta men byggtiden på detta gruppbygge är väl tilltagen så jag kommer nog att hinna.

Den stora 1/6 Female Predatorn börjar närma sig slutet och så längt allt ok, mer finns att pensla och korrigera men den är stor och otymplig så den kommer fram då och då.
Bild

Bild

Det är ju lite brist på figurer i mellan åt på detta forum så jag tänkte bara balansera upp statistiken lite och visa vad som gjorts.
LarsaQ
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Mycket snyggt men också oroande.
Hur går det med Monogram-bygget?
Uffe
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Ulf Lundberg skrev:Mycket snyggt men också oroande.
Hur går det med Monogram-bygget?
Uffe
Inga problem Uffe, de ligger på bordet inför nästa kameratagning, så var lugn du..

LarsaQ
Skriv svar