Pz.Kpfw. IV F2(G)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stefan Sjöberg
Namn: Stefan Sjöberg

Pz.Kpfw. IV F2(G)

Inlägg av Stefan Sjöberg »

Bild

En Pz.Kpfw. IV F2(G) i skala 1:72 från Dragon. Byggd rakt ur lådan. I det stora hela färdig, återstår lite småjustering här & där.
Stefan Sjöberg

Re: Pz.Kpfw. IV F2(G)

Bild
Stefan Sjöberg

Bild
Stefan Sjöberg

Bild
revonn88
Namn: per hammargård

Inlägg av revonn88 »

har du några bra knep för smådetaljerna på skala 1:72 pansavagnar ? blev nästan galen på allt ytte pytte litet som skulle på min S tank
Stefan Sjöberg

Förutom tålamod så är ett par bra "förstoringsglasögon" och en riktigt bra belysning en god hjälp. Köpte en lampa från Daylight Company som blev ett riktigt lyft för mig. Dyr, men värd pengarna anser jag.
revonn88
Namn: per hammargård

Inlägg av revonn88 »

Stefan Sjöberg skrev:Förutom tålamod så är ett par bra "förstoringsglasögon" och en riktigt bra belysning en god hjälp. Köpte en lampa från Daylight Company som blev ett riktigt lyft för mig. Dyr, men värd pengarna anser jag.

ok tror jag har nån gammal förstoringslampa i ett hobbysett nånstans =)
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

Och så tänger såklart, ibland räcker inte fingrarna till.

Jakob
Jakob Fall
AP
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Ser trevligt ut!

Kanske ett filter på dekalerna för att få bort att dom ser så rena och fina ut i förhållande till resten av vagnen?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Stefan Sjöberg

Det är sant, Janne. Jag suger lite på den sista vädringen. Har tagit en liten paus för att få lite distans, lätt att bli lite "blind" annars.
Skriv svar