Jag är nykomling här på IPMS stockholm och forumet, så jag tänkte lägga in ett av mina byggen jag jobbar på just nu. Jag gillar Draken...nä, jag är nog en Draken fanatiker!

I allafall så är det en Draken från det Österikiska flygvapnet jag pular med och jag använder Eduards fotoets set, Aires resin prylar och även en del scratch byggande. Jag har byggt på denna Drake ett tag, men som vanligt så har det kommit en massa andra åtaganden och byggen emellan. Nu ska den dock bli färdig. Riktigt kul har jag iaf.
Hjulhus från Aires på väg in i flygkroppen.

Jobbet gjort med hjulhusen på plats. En klar förbättring!

Jag öppnade upp gallret och scratch byggde ersättaren av styren.

Jag gjorde likadant på ryggåsens luft uttag på högersida.

När jag ändå håller på med öppnande av luftintag, så fortsatte jag med fenans luftintag för kylning av generatorn och satte ditt ett fotoets galler.

Jag bestämmde mig även för att scratch bygga motorns utblås, istället för att använda Aires utblåset i resin. Jag använde delar från byggsatsen och fotoets från
Eduard. Resten scratchade jag med hjälp av styren bitar.
Bort med överskotts plast för att få ditt fotoets ringen.

Lite limmande och filande på styrene bitarna.

Så här blev det. Aires till höger och min version till vänster. Det blev bra och jag är nöjd, dessutom har jag sparat resin utblåset till en annan Drake!

Litet smart tips för att undvika att det blir en "tailsitter", så brukar jag använda blykulor till luftgevär, billigt och bra!

Aires cockpit har kommit på plats efter lite filande och trixande.

Nu har cockpit, bangseat och HUD:en fått lite färg på sig.

Raketstol.

Cockpit och instrument panel på plats.

Färdig byggda och detaljerade landningsställ i väntan på lite färg!
Nosstället...

...och huvud landningsstället.

Utblåset har fått lite blank svart färg som grund för Alclad II färgerna som ska sprayas på sedan.

Så, det är allt jag hinner med så här mitt i julfixandet. Jag har kommit betydligt längre med bygget, Draken är målad och dekalerna är på.
Jag återkommer med ett nytt inlägg senare för att ta fram bygget till dags dato, så kör vi på sedan!
Hoppas ni gillar Draken bygget så här långt iaf!