Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Frogs gamla Viggen i Hasegawalåda. Jag tycker synd om folk som köper den röda Viggen i tron att det är en ny byggsats. Själv köpte jag den jättebilligt enbart för dekalerna.
Jag hade inte tänkt bygga den men jag tycker inte om att kasta bort byggsatser så jag fick en idé om att bygga den som prototyp -4.
Det var ju den första som fick sågtanden i vingen så jag har byggt om vingarna och flyttat upp radarvarnarna. Det har ju klagats mycket på Escis 1/48 Viggen men denna var inte heller så kul. Passformen lämnar en del att önska.
Eftersom jag verkar ha någon aversion mot nya moderna byggsatser så tänker jag bygga prototyp -1 från Airfix också. Tyvärr hade man slutat med lite roligare märkning av prototyperna när Viggen kom.
Senast redigerad av Björn B den 13 dec 2023, 04:56, redigerad totalt 6 gång.
Jättefräck Björn!
Kul att du bygger samma som jag, fast tvärtom...
Jag bygger om Escis Viggen i 1:48 till 37-1.
Så jag har sågat bort mina vingframkanter!
En undran bara... du råkar inte ha limmat på de fyra luftutsläppen på ryggåsen på fel håll? Det ser nämligen ut så.
Ett jättefint bygge annars. Jag är helt och hållet inne i en Viggenfas just nu.
Jag har precis bränt en smärre förmögenhet på resin och fotoets till min 1:48. Det känns lite puckat när jag vet att det kommer en Tarangus så småningom men det är ju roligt att bygga de gamla byggsatserna också.
Citadel Mithril Silver känns ganska SAAB-aluminium.
Andreas har rätt luftutsläppen är vända fel Får se om jag orkar ändra det senare. Det kommer irritera mig i alla fall.
Senast redigerad av Björn B den 13 dec 2023, 04:57, redigerad totalt 1 gånger.
Mycket snyggt Lars!! Du gör helt rätt med att göra den metallren! Det tänker jag göra på min nästa 1/48. Men varför i hela friden gjuter man den i röd plast?