Mals Way går marint tema, Arado 196
-
Anders.Edblad
Re: Mals Way går marint tema, Arado 196
Tack för receptet på att göra snygga betongplattor i skala 1/32.
Anders E
Anders E
-
Mal_Belford
Anders.Edblad skrev: 04 feb 2026, 07:42 Tack för receptet på att göra snygga betongplattor i skala 1/32.
Anders E
Varsågod
-
Mal_Belford
-
Mal_Belford
-
Mal_Belford
-
Mal_Belford
Riktigt fint bygge och spänningen stiger.
Kan det var så att modellen närmar sig färdig?
/Anders
Kan det var så att modellen närmar sig färdig?
/Anders
-
Mal_Belford
Tackar...
Nja en hel del kvar, då basen måste vara helt klar, då kärran är så ömtålig, vill inte lyfta ut o in ur boxen i onödan.
På själva Aradon så är det lite vädring på vingroten, nav ljusen, mm detaljer ska på plats, montera MGn, montera huven, riggning, prop ska målas och vädras, sen något till så på den är det inte så mycket.
Basen, målning, fixa havsbotten, cykel ska dit, bygga stolpen m lampa och montera en led, scratcha några pallpockar som ska vara framför och bakom flottörerna även hjul stopp, bogser vajer, sen scratcha ett bord m allehanda saker på,.och ev figurer ett par...
fixa vattnet Resin, håller tummarna då första fången för mig, försäkra mig att det är tätt...
hmm tror jag fick med allt ...ett par veckor minst, ägnar snitt 1-2timmar per kväll på detta projekt
Nja en hel del kvar, då basen måste vara helt klar, då kärran är så ömtålig, vill inte lyfta ut o in ur boxen i onödan.
På själva Aradon så är det lite vädring på vingroten, nav ljusen, mm detaljer ska på plats, montera MGn, montera huven, riggning, prop ska målas och vädras, sen något till så på den är det inte så mycket.
Basen, målning, fixa havsbotten, cykel ska dit, bygga stolpen m lampa och montera en led, scratcha några pallpockar som ska vara framför och bakom flottörerna även hjul stopp, bogser vajer, sen scratcha ett bord m allehanda saker på,.och ev figurer ett par...
fixa vattnet Resin, håller tummarna då första fången för mig, försäkra mig att det är tätt...
hmm tror jag fick med allt ...ett par veckor minst, ägnar snitt 1-2timmar per kväll på detta projekt
-
Urban Gardini
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Tidvattnet varierar ungefär 10-50cm runt Grekland
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
-
Mal_Belford
Japp det stämmer bra och bekräftar detta, då har en hel del hjälp av en före detta Sjö Befäl I Grekland som seglat medelhavet även atlanten, även info om hamnar mm.