Mals Way går marint tema, Arado 196

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till sex bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Anders.Edblad

Re: Mals Way går marint tema, Arado 196

Inlägg av Anders.Edblad »

Tack för receptet på att göra snygga betongplattor i skala 1/32.

Anders E
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Anders.Edblad skrev: 04 feb 2026, 07:42 Tack för receptet på att göra snygga betongplattor i skala 1/32.

Anders E

Varsågod :) ...kan säga var riktigt kul göra dem, jobba tills man e nöjd.
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Japp, nu börjat fokusera på kalkstens stenbumlingarna, ingen är den andra lik,
mkt variation här, suttit m referensmaterial, Men hursomhelst arbetet påbörjat, en hel del kvar, men hey...skaka liv i kaj väggen....en hel del kvar innan den är klar...

Bild
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Mera gjort på betong marken, närmar sig vad jag vill ha....nästan där.

Bild
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Jappo....mer jobbat, för fabricerade ytorna på plats, resten kommer jobbas nu när de är på plats så allt "smälter" samman....torrpassar...jaförfasiken detta funkar för mig....återigen rackarns vad stor den LoL.

Bild

Bild
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Jappo...lite mera gjort.

Kollar var vatten linjen kommer hamna, samt så ser.msn var man ska göra linjen m alger..så allt blir rakt.

Bild

Bild
aln63
Namn: Anders Lindgren

Inlägg av aln63 »

Riktigt fint bygge och spänningen stiger.
Kan det var så att modellen närmar sig färdig?
/Anders
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar...

Nja en hel del kvar, då basen måste vara helt klar, då kärran är så ömtålig, vill inte lyfta ut o in ur boxen i onödan.

På själva Aradon så är det lite vädring på vingroten, nav ljusen, mm detaljer ska på plats, montera MGn, montera huven, riggning, prop ska målas och vädras, sen något till så på den är det inte så mycket.

Basen, målning, fixa havsbotten, cykel ska dit, bygga stolpen m lampa och montera en led, scratcha några pallpockar som ska vara framför och bakom flottörerna även hjul stopp, bogser vajer, sen scratcha ett bord m allehanda saker på,.och ev figurer ett par...

fixa vattnet Resin, håller tummarna då första fången för mig, försäkra mig att det är tätt...

hmm tror jag fick med allt ...ett par veckor minst, ägnar snitt 1-2timmar per kväll på detta projekt
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Tidvattnet varierar ungefär 10-50cm runt Grekland
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Urban Gardini skrev: 10 feb 2026, 12:28 Tidvattnet varierar ungefär 10-50cm runt Grekland
Japp det stämmer bra och bekräftar detta, då har en hel del hjälp av en före detta Sjö Befäl I Grekland som seglat medelhavet även atlanten, även info om hamnar mm.
Skriv svar