Mals Way går marint tema, Arado 196

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till sex bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mal_Belford

Mals Way går marint tema, Arado 196

Inlägg av Mal_Belford »

Hållt på med detta bygge sen mitten Maj, modellen är en Revell i skala 1:32...2010 är byggsatsen ifrån, Revell har släppt den igen.

En hel del AM, även en hel del scratch, litet axplock m bilder.

Bild

Bild

Bild
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Re: Mals Way går marint tema, Arado 196

Inlägg av Urban Gardini »

Vacker extradetaljering som du har fått till och målningsarbetet ser inte ut att bli sämre det heller...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar för dem fina orden.

Modellen är väldigt bra över lag tycker jag, med lite arbets insats så gör det väldigt mkt imo. kommer ha öppna luckor bakom motorn, inte ens på hängda, likaså med motorn, inga kåpor eller prop.

För info, Cockpit huven som är på monterad, kallar det för offerhuv, det är modellens egen och stort sett värdelös, duger till att skydda interiören, den består av väldigt många delar, förstår inte hur Revell tänkte när dom gjorde modellen. rätt känt om man läser recensioner då modellen kom.

Kör med HPH AM huv. men det ör ett bra tag kvar innan jag är där.

Har en idee som jag kommer verkställa senare, basen. ska bli kul testa resin görs vatten. men senare.
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Lite gjort ikväll.

Snittar ca 2 timmar.per kväll, skönt med terapi när som bäst "disconnect from Matrix"

Maskat och målat, Balkenkreuz på plats, sen när maskerna tagits bort, låt torka, sen knocka av dem kanterna med en 4000 slipnsticka, allt detta duger utmärkt åt mig.

Bild

Bild
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Lite mera maskade, använder mig av Montex masker.

Bild

Sen det röda...MRPs RLM23 Rot, jämför med Tamiyas XF7, hey...Tamiyas XF7 "is way more vibrant imo"

Bild

Japp..klart, ångrar inte en sekund valet.
Allt detta duger utmärkt åt mig..blir nog en modell av detta.

Bild

Bild
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Ser ut att bli en fantastiskt fin modell!

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Jahops.

första hjälpen dekalerna då. ..samtliga är värdelösa, korset är inte i center, kan verkas obetydligt på en sådan liten, men på detta cammo så kommer den att synas direkt och man ser korset och ej i mitten, drar verkligen uppmärksamheten till sig, rena ögonmagneten lol...och resultatet blir irriterande som tusan.

Tanken köpa ett dekal ark med massor av dem är uteslutet då endast behöver två st.

Gjort det förr.

Så får görs egen då, lite experimenterande först o se om mitt tillvägagångs sätt funkar.
Har ingen punch i lämplig storlek, så gör en egen av alurör.

Bild

Sen får pennan agera stuntman...ja fasen kan funka, sen way better än defekta delkaler, slipper även dekalfilmen.
Bild

Kan tyckas göra en mask och måla den lilla vita rundeln, men risken är för stor i detta stadie,
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Vackert och krispigt modellbygge.
//Lennart
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar Lennart.

Att göra listan krymper, för varje steg.

Nästa steg är några dekaler till, bla som ovan göra nya röda kors...samt några till mm, mkt kollande på referens bilder (portfolion är ganska stor nu, har en del fantastiska bilder mkt tydliga).

Senare fokus på flottörerna, fler förtöjnings ringar ska dit. samt förberett för roder vajer mm...även mer scratch väntar på detaljering.

Bild

Kapa så man får "Rak kant"
Bild

sen borra dårå
Bild

torrpassar m vajer.
Bild

en tidigare build, fler förtöjnings ringar. det är en del av dem haha...här o var.
Även dragit ny panel linje på ställen o runda nitar.

Bild
aln63
Namn: Anders Lindgren

Inlägg av aln63 »

Vilket fint bygge Mal. Kul att se allt arbete du lägger ner. Och bra blir det. ´Superdetaljering är bara förnamnet...
/Anders
Skriv svar