Som synes ska jag slänga in lite gammalt överblivet ets, jag har dessutom Maestros pitotrör. Just S 35:an har jag planerat länge, utan att komma igång. Men till slut kom jag i alla fall loss.
Aires cockpit med ofärdig stol:

...och stolen klar:

Det obligatoriska Draken-karvandet, dels för att få in cockpiten, dels för att få till de hängande rodren:

Hjulbrunnarna fick inget resin den här gången, däremot lite extra detaljer:

Vingkameralinserna installerade. Alltså inte glasen, utan lite symboliska kameror så att det inte ser helt tomt ut utifrån. Luftintaget på fenan har också fixats till:

Jag valde en individ med Apparat 15, vilket visade sig vara en utmaning eftersom jag samtidigt tänkt mig en med tidig märkning... Mer om det strax. Men snart satt remsfällarna på plats. Som vanligt körde jag knepet att limma fast stjärtkonen på den övre kroppshalvan först, då löser man den lilla passformsproblematik som finns på den här modellen:

Och sedan var det bara att plocka ihop denna underbart lättbyggda modell. Att ha byggt åtta-nio stycken innan KAN underlätta, men den här borde inte bereda någon något större problem.

Rodren på plats efter lite meck:

Och så primer på det hela:

Det finns ett gäng bilder i Nordic Airpowers Draken-bok som föreställer några riktigt muggiga Drakar från F 11. Så de fick stå förebild för målandet. Personer känsliga för vädring varnas... Men jag lovar, det här är målat utifrån förebilder.

Färgerna är Mr Paints Draken-blå med lite olivgrönt i, och Mr Paints olivgrön 325. Nu tänker ni som kan era färger att "men Draken var ju inte målad i Olivgrön 325! Och det stämmer utmärkt. Problemet - eller fördelen - är att Mr Paints version av 325:an är på tok för brun. Men samtidigt nästan spot on den nyans som användes på Draken. Lite vanlig olivgrön blandades i, sedan var jag nöjd.

Här syns även de (maskerade) kameraöppningarna som man får öppna själv. Inte helt enkelt, men det löste sig till slut.

Något renodlat dekalark för Spaningsdraken finns ännu inte, men allt som behövdes fanns på Moose Republics F-ark:

Sedan var det dags för ställen som fick några extra detaljer och en wash:

Luftintagen fick samma behandling som jag testat tidigare: Först målade i en grönaktig Mr Paint-färg, därefter ljusgrå Tamiya på det. Och till sist mekanisk vädring på det hela med slippapper.

Hjulbrunnar vädrade och washade:

Här syns även det lilla siktet under nosen som inte finns med i modellen utan som jag fick fixa till på egen hand:

Och så en wash på resten. Bara slutvädring och slutmontage kvar nu: